Avatar billede hamlet77 Nybegynder
02. august 2008 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Webshop - Scannet vs. Surftown vs. andre?

Hej,

Vi står overfor at skal vælge en løsning til webshow. Kravene er:
1) Nemt at sætte op
2) Nemt at vedligeholde
3) Velegnet til søgemaskineoptimering
4) I den billige ende

Vi har kigget lidt på både Surftown og Scannet - er der nogen der har erfaringer med en af dem? Eller dem begge og kan veje dem op mod hinanden?

Er der andre løsninger der er bedre udfra de fire ovenstående kriterier?

Enhver hjælp vil være særdeles velkommen!

Mvh,
Jens
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. august 2008 - 00:50 #1
Hva med dandomain?
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. august 2008 - 10:36 #2
Nu ligger dandomain/scannet ikke i den billige ende.

Men surftown skulle være okay, bruger selv unoeuro og de er fine, der er lidt nedetid en 5-10 min her og der, men vælger man lowhost må man forvente det :)
Avatar billede hamlet77 Nybegynder
03. august 2008 - 11:33 #3
Efter at have kigget lidt rundt kunne DanDomain lyde som en god mulighed.

dr0zie, har du et bud på hvorfor DanDomain er en bedre mulighed en Scannet?

bacardil, takker - grunden til at vi i første omgang har fravalgt de mindre er udfra en gisning om at de store alt andet lige har lidt flere ressourcer til rådighed til support og videreudvikling i fremtiden, samt at der er en årsag til at de blevet store. Så man kan sige at vi regner med at købe lidt sikkerhed på den konto mod så at betale lidt ekstra. Det er lidt en grovscreening, for at komme frem til et valg rimeligt hurtigt, så vi misser muligvis nogle ellers gode og lidt billigere muligheder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. august 2008 - 12:06 #4
Okay, men i punkt 4 skriver I i den billige ende :)

Surfttown er ejet af cohaesio hvilket betyder at de er store :)
Eurouno er ejet af zitcom hvilket også er forholdvis stort

Scannet og dandomain er begge store også, men til scannet vil jeg sige at deres support ikke altid er det bedste.. Har tidligere haft et produkt der kostede os ca. 25-30.000 om måneden og det var virkelig ikke meget support man fik der, det var dog ikke hosting af alm. website som de sikkert har mere forstand på, men deres listmail og her har de virkelig ikke meget viden :)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. august 2008 - 17:18 #5
Hamlet jeg er selv på udkig efter egen webshop, og derfor jeg valgt over dandomain.. Ved ikke hvorfor men efter at have sammellignet de to produkter, finder jeg dandomain billigere i sidste ende og lyder til de har større og bedre erfaring.. Men er selv stadig i tvivl om jeg skal købe færdigt produkt eller lave min egen webshop og så leje sig ind på nogle sercure linjer, da jeg ikke er tilfreds med standard templates.
Avatar billede hamlet77 Nybegynder
03. august 2008 - 23:23 #6
Fint, tak for input. Jeg tror, at jeg prøver DanDomain.

Hvordan kan jeg give jer point?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. august 2008 - 00:17 #7
svar
Avatar billede dr0zie Nybegynder
04. august 2008 - 13:11 #8
svar
Avatar billede hamlet77 Nybegynder
07. august 2008 - 15:26 #9
Så, har givet point - håber at det lykkedes ordentligt.