Avatar billede phliplip Nybegynder
02. august 2008 - 08:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hosting: Mediatemple til dk-sites

Hej

Lige lidt baggrundsviden.

Vi har for noget tid siden, i det firma jeg arbejder ved, købt os ind ved Mediatemple (http://www.mediatemple.net/) på en (dv) Dedicated Virtual - Og jeg må sige at jeg er rimelig imponeret over deres setup.

Jeg kører til min egne projekter selv en server på en erhvervs linie fra TDC, som står hos mine svigerforældre på Bornholm.

Problemet er nu at det er 2 gang inden for et år at der er noget galt med det udstyr som leveres af TDC. Hvilket betyder at min server har haft nedetid siden i går. Og hvis de ikke kan få det fikset i dag (lørdag), hvis de ikke har den del på lager, hvilket de ikke havde sidste gang pga. det rent teknisk er en speciel forbindelses type som de ikke bruger så tit... Ja så bliver det først mandag, tirsdag!! Hvilket jeg syntes er helt uacceptabelt for en erhvervs kunde! Men nu får vi se!

Det jeg så tænker på er at jeg vil flytte de websites der ligger på min egen server over på en Mediatemple (dv).

Men hvad tænker i om det? Det er websites til primært dansk segment. Men som hostes i udlandet.

Jeg har umiddelbart følgende fordele ulemper

For:
+ Jeg står ikke for hardware og forbindelser
+ Administreringen af kunder er som en leg (Nu skal jeg ind med shell og oprette flere forskellige ting)
+ Jeg har stadig shell med root
+ Svigerforældrerne har ikke en server der står og larmer på deres kontor :)

Imod:
- Svar tiderne bekymrer mig lidt

Giv lige jeres B7 med :) Så er jeg glad!
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2008 - 09:06 #1
Bare nysgerrig: Hvad linie er det I har siden det er en så speciel forbindelse ?
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2008 - 09:07 #2
Og hvad siger jeres Serviceaftale ?
Avatar billede phliplip Nybegynder
02. august 2008 - 15:58 #3
Det er et eller andet teknisk, PTA eller sådan nogen hvor det så enten er det eller den anden som jeg ikke kan huske.

Men linien er oppe igen her til morgen, det krævede en genstart på centralen som ham support-nøden ikke lige kunne finde ud af i går. For han kunne jo sagtens få fat i "modemet" eller hvad det hedder.

Jeg kender ikke serviceaftalen, det er min svigerfar der har linien.
Avatar billede phliplip Nybegynder
02. august 2008 - 16:07 #4
Jeg snakkede lige med svigerfar, han mente at det hedder ATM eller sådan noget. Kort fortalt så sidste gang den dims stod af, så havde ham teknikeren taget en forkert med, hvilket resulterede i at den blokerede for centralen - så kunne de hverken ringe eller noget som helst. Så han hentede en anden, han havde bare taget denne med fordi det normalt var den man brugte. Det er et eller andet med den måde kommunikationen til centralen er eller sådan noget.
Avatar billede phliplip Nybegynder
02. august 2008 - 16:24 #5
Lige lavet lidt ping tider:

Fra Bornholm (TDC) -> Rackspace, England (gamle firma server) avg. 41ms
Fra Bornholm (TDC) -> Mediatemple avg. 200ms

Fra Kbh (Fullrate) -> Rackspace avg. 44ms
Fra Kbh (FR) -> Mediatemple avg. 175ms
Fra Kbh (FR) -> Bornholm avg. 41ms
Avatar billede phliplip Nybegynder
04. august 2008 - 16:25 #6
Tror bare jeg lukker spg og køber mig ind ved (mt)
Avatar billede phliplip Nybegynder
04. august 2008 - 16:25 #7
.