Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. august 2008 - 15:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pendant til Page_Load i et Windowsprogram

Blot et lille spørgmål om god praksis i et Windowsprogram:

I et webprogram bruger man Page_Load til at udføre noget, hver gang siden vises. Er Window-pendanten til det:

Private Sub Form1_Activated(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Activated

eller er der en anden, man bør bruge til det?
Avatar billede driis Nybegynder
01. august 2008 - 16:21 #1
Der er også en Load event i Windows Forms. Den udføres én gang når en instans af en form loades.

I ASP .NET er Load anderledes, i hvert fald konceptuelt, idet den køres hver gang siden vises (idet Page loades en gang for hvert request).

Så alt efter om du skal køre noget kode én gang eller hver gang formen aktiveres, i Windows Forms, kan du vælge mellem Load eller Activated.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. august 2008 - 16:42 #2
Ok - tak for svar! Lægger du et svar?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. september 2010 - 12:29 #3
Eksperten kører en opsamling på uafsluttede spørgsmål - vil du lægge et svar, så vi kan afslutte?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. december 2010 - 16:03 #4
Har ikke fået svar, så jeg lukker selv.