Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 23:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

link til pdf-fil?

Jeg har prøvet at linke til en PFA på min hjemmeside på frac.dk

linien ser sådan ud:

<li><a href="Materiale på Rosenparken.pdf" target="_blank">Salgsmateriale til Andelsbolig</a></li><br>

selve pdf-filen ligger i samme rod-katalog som index-filen

Håber på hjælp, da browseren fortæller at den ikke kan findePDF-filen...??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2008 - 23:16 #1
undlad æøå og gerne også mellemrum i filnavnet
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 23:27 #2
Det hjælper ikke desværre..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2008 - 23:28 #3
Så hedder filen ikke et du kalder den. Er du sikker på at den fx har store og små bogstaver korrekt? (og har du evt et link?)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 23:41 #4
jep jeg kalder den det korrekte navn..

Dog hvis jeg skriver hvor den ligger i browser vinduet så kan jeg sagtens se den... mærkeligt..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2008 - 23:47 #5
Klik på linket og sammenlign adressen med adressen, som du selv indtaster.. er der forskel?

Skriv evt den fulde adresse i href, i stedet for bare filnavnet..
Hvis du bruger <base href="hugo"> og bare bruger filnavn i href, vil den tro at filen ligger i mappen "hugo"..
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 23:51 #6
det er virkeligt mærkeligt...

Hvis jeg klikker på det link jeg har oprettet får en en fejltekst..

hvis jeg derefter går op i adresselinjen og bare trykker enter (uden at ændr enoget som helst) kommer PDFfilen op....
Så nej ingen forskel...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2008 - 23:54 #7
Har du mulighed for at smide et link til siden, eller er det "top hemmeligt"..? :-)
Avatar billede justrace Novice
01. august 2008 - 00:26 #8
Prøv at slette din browser-casche. Det sker tit at når der har været en fejl, kan IE godt finde på at huske fejlen i stedet for at hente den nye side.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2008 - 12:31 #9
Hej så lykkes det

løsning
1)fjerne æ.ø og å i pdf.navn(som nævnt)
2) sammentrække navnet på pdf-fil(som nævnt)
3)ændre link til a href="http://-..... os.v.

Tak for hjælpen*SS*

Hvem vil have point?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2008 - 13:23 #10
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. august 2008 - 18:50 #11
Jeg springer også over, så snup dem selv.. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2008 - 19:18 #12
Punkt 3) burde ikke være nødvendigt.