Avatar billede stamon Nybegynder
31. juli 2008 - 18:36 Der er 13 kommentarer

Dreamweaver skriver ikke danske tegn.

Hej :)

Jeg bruger Dreamweaver til at redigere mine hjemmesider i.
Her i går fandt jeg så ud af at Æ, Ø og Å ikke vises rigtigt i Safari, kun med underligt tegn. Kun windows internet explorer viser Æ, Ø og Å rigtigt. Og i selve koderne skriver Dreamweaver Æ, Ø og Å istedet for:

Æ = Æ
æ = æ
Ø = Ø
ø = ø
Å = Å
å = å

Kan I hjælpe mig med dette?

Tak for hjelpsomheden :)

--------------------------------------------------------------

PS: Endnu engang tak til Eksperten der ikke synes at min overskrift er god nok:

  Følgende felter er ikke korrekte :

"æ, ø" er ikke med til at beskrive dit problem, så formuler venligst en bedre titel.

-Da jeg ville skrive "Dreamweaver skriver ikke æ, ø eller å."
Avatar billede olebole Juniormester
31. juli 2008 - 22:13 #1
<ole>

Hvis du ellers holder styr på at bruge det samme tegnsæt overalt, vil du ikke have problemer med at skrive æ, ø og å i teksten. Prøv at lægge et link til siden  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede pepsiman Juniormester
10. august 2008 - 22:18 #2
hvorfor bruger du safari?
jeg kender ikke noget til safari , jeg holde kun til IE
Avatar billede pepsiman Juniormester
10. august 2008 - 22:20 #3
ca. 90% af verden bruger IE...og så..
Avatar billede w13 Novice
10. august 2008 - 22:21 #4
I DreamWeaver skal du også - et eller andet sted (jeg har ikke selv DW) - sætte Encoding eller Charset til ISO-8859-1 eller UTF-8, afhængigt af hvad du vælger at bruge. Og som Olebole siger, skal du sætte tegnsættet på alle dine sider og i databaser o.lign.
Avatar billede w13 Novice
10. august 2008 - 22:22 #5
Pepsiman>> Jeg tror ikke helt din statistik holder. Mac brugere vil nok mest sandsynligt bruge Safari, der i øvrigt er en glimrende browser. =)
Avatar billede w13 Novice
10. august 2008 - 22:22 #6
Det lyder snarere som en fejl i IE.
Avatar billede w13 Novice
10. august 2008 - 22:23 #7
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2008 - 22:42 #8
pepsiman >> Enhver seriøs koder bruger/tester mindst i IE, FF, Opera og Safari - og i flere versioner af hver. Kender man ikke engang Safari, er det nok under alle omstændigheder så som så med seriøsiteten.

w13 >> Jeg ville nu aldrig tiltro dén mand (ham bag w3schools) jobbet med at filtrere en statistik. 90% IE-brugere er dog helt i skoven! Derudover er jeg nu ikke enig i, at Safari er en særlig god browser - og heller ikke Opera  =)

stamon >> Læg et link til en af dine sider, så kan vi måske se, hvor fejlen ligger
Avatar billede w13 Novice
10. august 2008 - 23:04 #9
Opera synes jeg bestemt heller ikke, nej. =)
Og at de kalder sig for "the fastest and most powerful web browser" er måske lige i overkanten..
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2008 - 23:16 #10
I et land (Norge), hvor man kan sælge kvarte agurker for 25 kr. stykket, kan man det vel ikke undre, der også er aftagere til Opera  ;o)
Avatar billede pepsiman Juniormester
11. august 2008 - 06:28 #11
w13.

Nu er jeg med. jeg bruger ikke Mac..:)

Ole

Ok
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 10:43 #12
stamon?
Avatar billede pepsiman Juniormester
04. februar 2011 - 13:42 #13
kan du lukke her?