Avatar billede bgo Nybegynder
30. juli 2008 - 13:39 Der er 1 kommentar

skal ikke tage fokus

Jeg har lavet et lille program som skal erstatte et php-script jeg ellers har haft kørende i lang tid. Programmet virker fint nok, ser det ud til indtil videre, men det har en lidt uheldig sideeffekt, som jeg lige ville høre om nogle kunne hjælpe med at få elimineret.

Det er nemlig sådan, at programmet skal afvikles hvert 5. minut, præcis som det php-script jeg ellers har haft kørende, og dertil bruger jeg programmet System Scheduler, da jeg dér har mulighed for helt at skjule afviklingen, således at jeg ikke forstyrres af ting der popper op etc. Dét fungerer også næsten fint, men også kun næsten - for i modsætning til php-udgaven, hvor jeg overhovedet ikke mærkede afviklingen, så nupper det her program fokus, dvs. sidder jeg eksempelvis og skriver i et dokument, så fjernes fokus fra dokumentet, så jeg lige må tvinge fokus tilbage.

Hvordan sørger jeg for at programmet ikke nupper fokus?

Det skal nok lige nævnes at det er et windows form program og jeg arbejder med VS2008
Avatar billede qua Nybegynder
27. september 2008 - 14:23 #1
Hvorfor arbejder du med med en form-applikation, hvis du hverken skal vise eller tage instruktioner fra brugeren? Det lyder som om at det gav mere mening at lave en Windows Service.