Avatar billede nobrainer Nybegynder
25. juli 2008 - 20:08 Der er 4 kommentarer

Komme ind på routere, efter DCHP er kommet på Modem'et

Hej,

Mit setup er en cybercitys Prestige 2602R-61
- hvorfra DHCP'en køres (Jeg slog den fra på DIR-635)

Efter den kommer en D-Link RangeBooster N 650 Router DIR-635
- med en gammel mac, og en trådløs PC og Telefon

Og efter den en D-link 604
- med en PC/VoiP telefon

Problem: efter jeg slog DHCP'en fra på DIR-635, har jeg ikke kunnet komme ind på routeren!? heller ikke D-Link604
Jeg har set i DHCP tabellen på ZyXel'en, men de står ikke deri - det gjorde de vist en enkelt gang (som nogle noname IP'er), men selv når jeg prøvede at taste det lokale IP nummer ind, stete der intet i browseren

Jeg har prøvet at hente en IP scanner ned, den kunne heller ikke finde andet en computere og telefoner.

Så kort: Hvad skal jeg gøre for at komme ind på mine switcher??

På forhånd mange tak!!!
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. juli 2008 - 20:20 #1
Du kan evt. resete dem, typisk ved at holde en lille knap nede i 60 sekunder.
Så kommer de tilbage til fabrikskonfigurationen
Avatar billede nobrainer Nybegynder
28. juli 2008 - 09:24 #2
Det tænkte jeg også, men jeg vil jo gerne kunne komme ind på den generelt?
den er lige kun switch - DHCP fuktionen slog jeg fra og overlod til CyberCitys Zyxel. Jeg ved ikke om portforwarding er stoppet ved samme lejlighed, mon ikke.

Det hele virker lige nu, men det kunne jo være fedt hvis jeg kunne gå ind og rode med alle de sjove features, eller ændre password osv.

På ZyXel'ens DHCP-table, har D-linken slet ingen IP nu.

Plejer en switch ikke at have en IP?

Kan jeg komme ind på min D-link igen? Uden at nul-stille hvergang
Avatar billede sleeper Nybegynder
28. juli 2008 - 09:58 #3
du kan komme ind på din router igen hvis du kan huske den ipadresse du gav den.

Mange af de lidt dyrere switche har ipadresser, men er det ikke din DIR-635 Router du tænker på?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
28. juli 2008 - 17:52 #4
Hej Nobrain,

Du behøver ikke slå DHCP fra. Du kan også prøve at give DIR-635 en statisk IP adresse der f.eks. hedder 10.0.0.2
Subnet mask = 255.255.255.0
Gateway = 10.0.0.1
DNS = 212.242.40.3/212.242.40.51