Avatar billede mema Nybegynder
23. juli 2008 - 00:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise indhold af string-Array fra en DB-kolonne i flere tekstbokse

Fra en sql database skal jeg hente nogle rækker af en string-kolonne, der opfylder et bestemt kriterie. Så vil jeg vise værdierne i x-antal tekstbokse. Jeg har på forhånd ved, at jeg max kan have 10 rækker. Hvis en række returnerer null, så skal tilsvarende textBox vises tømt.

Min stored procedure virker fint.

Jeg har indtil nu nået at vise string-rows i et objekt. Men ved ikke mere. Søger hjælp...

Min kode:
-------
SqlConnection connStr = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["minWebConnectionString"].ConnectionString);
SqlCommand command = new SqlCommand("minStoredProc", connStr);
command.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
connStr.Open();
ArrayList al = new ArrayList();
SqlDataReader dr = command.ExecuteReader();
while (dr.Read())
{
object[] values = new object[dr.FieldCount];
dr.GetValues(values);
al.Add(values);
}
dr.Close();
connStr.Close();
foreach (object[] row in al)
{
foreach (object column in row)
{
lblVis.Text += column.ToString() + "<br>";
}
Avatar billede jokkejensen Novice
23. juli 2008 - 01:22 #1
Utestet: Ændre din lblVis til en placeholder/literal med id = "phTextBoxes"

foreach (object column in row)
{
TextBox tb = new TextBox;
tb.Text = column.ToString();
phTextBoxes.Controls.Add(tb);
}
Avatar billede mikalj Nybegynder
23. juli 2008 - 08:37 #2
hvorfor ikke bruge en sqldatasource og en repeater ?
Skal værdierne kunne gemmes efter brugeren har rettet i dem ?
Avatar billede mema Nybegynder
23. juli 2008 - 15:44 #3
Tak for Jeres hjælp.
'jokkejensens' kode virker fint, men det er sådan som 'milkalj' skriver. Dvs. der findes i forvejen 10 tekstbokse, der bruges til at tilføje nye eller opdatere ekstisterende indhold i pågældende kolonne.
Når man klikker på en button efter at man har skrevet betingelsen i en anden tekstfelt, bliver indhold af disse 10 felter hentet fra databasen og vist på tekstfelterne. Derfor skal alle indhold bindes til disse 10 tekstbokse. Og hvis der er kun 4 forekomst, så skal de resterende være tømt, sådan at det bliver muligt at tilføje flere eller ændre på eksisterende.
Avatar billede mema Nybegynder
08. august 2008 - 13:35 #4
Til 'jokkejensens'
Send venligst et svar for at få points. Men også gerne lidt mere hjælp vedr. mit spørgsmål.
Avatar billede mema Nybegynder
19. august 2008 - 22:46 #5
lukker :(