Avatar billede sasso Novice
22. juli 2008 - 18:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg er blevet spam-host. Er der noget, jeg kan gøre?

Hej eksperter

I sidste uge fik jeg via min postmaster-mailadresse 1900 fejlmeldinger og afvisninger fra modtagerne af en spammail.

Det er jo træls at skulle slette så mange, men det er langt mere træls, at jeg risikerer at ryge i spamfiltre rundt om, fordi mit domæne står som afsender på sindssygt mange spammails.

Er der noget jeg kan gøre, eller skal jeg bide tænderne sammen og finde mig i det?

Takker
Avatar billede draco999 Nybegynder
22. juli 2008 - 18:53 #1
Du kan jo skrive til Abuse afdellingen ved dit Internet proveider..
Det kan være de kan hjælpe dig.
Desuden at du gør opmærksom på det fortæller du også dem at det ikke er dig.
Din Internet proveider kan godt finde på at lukke for din forbindelse hvis du sender for meget spam.
Avatar billede levich Nybegynder
22. juli 2008 - 19:26 #2
Følg vejledningen her: http://www.eksperten.dk/artikler/1123, så kan jeg se om det er fordi du har virus/spyware og om de kan fjernes.

Dog skal du hente hijackthis herfra: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis
Bagefter send loggen fra SuperAntiSpyware, Combofix og hijackthis herind.
Avatar billede sasso Novice
22. juli 2008 - 23:48 #3
Tak for tilbagemeldingerne, som jeg straks vil reagere på. Jeg tror dog ikke, at der er tale om noget, der kommer fra min computer. I sidste uge fik min postmaster-postkasse omkring 1700 fejlmeddelelser, der var sendt til en ikke-eksisterende adresse på domænet.

Det tyder vel på, at jeg bare har stået som afsender/returadresse, gør det ikke?
Avatar billede sasso Novice
22. juli 2008 - 23:58 #4
...nu tænker jeg så lige på, om det vil være tosset at plage dig og andre med logfiler fra mine to computere, når ingen af dem tilsyneladende har været aktiv afsender af alle spammails. (Ikke-eksisterende afsenderadresser). Hvad tænker du, Levich?
Avatar billede levich Nybegynder
23. juli 2008 - 19:48 #5
Ok, men så ville jeg starte med at skifte password på mine email-konti og derefter følge rådet fra draco999.
Avatar billede sasso Novice
23. juli 2008 - 20:07 #6
Takker. Jeg kan fornemme, at du synes, at jeg skal scanne og indsende alligevel. Er det rigtigt, for så gør jeg det hellere end gerne. Det var mest for at spare jer for en masse (måske) træls analyseren...

Jeg har allerede haft en korrespondance med Struernethosting.dk, der ikke har bemærket noget usædvanligt, og som reagerede ved at foreslå, at vi slukkede for catchrest.

I øvrigt har jeg Avast, der bremser op, når jeg forsøger at sende mange mails på én gang.

Men jeg skifter password, og hvis du synes, det er bedst, ta'r vi hele programmet på begge computere. :o)

Tusind tak for entusiasmen og assistancen.
Avatar billede levich Nybegynder
23. juli 2008 - 21:35 #7
Tja, det kan i al fald ikke skade at scanne ifølge artiklen http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede sasso Novice
09. oktober 2008 - 13:28 #8
Jeg skal have lukket dette spørgsmål og vil gerne dele pointene mellem jer. Smider I et svar, så leverer jeg lidt point som tak for hjælpen?
Avatar billede sasso Novice
15. juli 2009 - 10:27 #9
Ingen har reageret, og der er gået 9 måneder. Derfor tager jeg pointene selv, så jeg kan få lukket spørgsmålet. Sorry. :o)