Avatar billede pablopablo Nybegynder
21. juli 2008 - 19:58 Der er 8 kommentarer

Mobilt internet hos 3

Hejsa...

Jeg overvejer at købe mobilt internet hos udbyderen 3.
Men inden jeg gør dette, vil jeg meget gerne høre jeres erfaring med det! Jeg selv bor i KBH området.

Mvh. PabloPablo
Avatar billede leif Seniormester
21. juli 2008 - 20:06 #1
Forvent ikke samme muligheder som på en almindelig ADSL, dvs. hvis du spiller online spil som fx. WoW så skal du ikke skifte det ud som erstatning, men til Web, Mail, MSN osv. af den slags oplevede jeg ingen problemer i KBH
Avatar billede pablopablo Nybegynder
21. juli 2008 - 22:09 #2
Hej Leif >> Det er faktisk KUN ment som en backup linie til internettet, hvis min egen skulle svigte en dag...som desværre er sket de sidste to dage for mig...og det duer ikke hvis jeg har noget vigtigt jeg skal uploade...ved godt at upload ikke er mere end 384kbit pt...men det er okey...lever upload hastigheden op til det forventede? Det er nemlig mest det som interessere mig :-)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
24. juli 2008 - 16:38 #3
jeg har købt det....det variere meget i hastidhed, man skal indstille apn...og se hvilken som fungere bedst...læg blot et svar...
Avatar billede leif Seniormester
25. juli 2008 - 11:59 #4
Håber du bliver tilfreds.

Jeg vil da gerne høre om dine erfaringer med brugen da jeg overvejer at skifte TDC's ud med 3
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2008 - 23:18 #5
vedr apn som du nævner hvad bør man der nævne , 3 skriver lidt om det på deres side men de forklarer ikke hvad man bør vælge .

vi har selv valgt pt et 3 modem istedet for en dyr tdc linie vi har i sommer huset 2/512 ,tdc linien lukker her i medio august , for hvorfor have en dyr linie deroppe når man kun er der x antal gange om måneden .

Det smarte ved 3 modemmet er du kan have det med på farten ,du kan tjekke mails uanset hvor i dk og sverige du befinder dig (gratis på 3 nettet) alt øvrig udland er svine dyrt og bruge det i .

der er mange der sælger dette modem men der er hastigheden til forskel ,når 3 kortet er udenfor 3 nettet kører det på tdc net som 3 har en aftale med .
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2008 - 23:54 #6
det 3 skriver om apn er flg fra deres side :

bredband.tre.dk (standard)
Offentlig, dynamisk IP-adresse + adgang for indkommende trafik.

Du får dynamisk tildelt en offentlig IP adresse, som du kan bruge i indtil 24 timer. Når du har logget af, bliver IP-adressen frigivet til brug for andre kunder.
Denne APN er åben for indgående trafik (ingen porte er blokerede).

vip.tre.dk (valgfri)
Offentlig, dynamisk IP-adresse + spærret for indkommende trafik.

Du får dynamisk tildelt en offentlig IP adresse, som du kan bruge i indtil 24 timer. Når du har logget af, bliver IP-adressen frigivet til brug for andre kunder.
Denne APN er spærret for indgående trafik (alle porte er blokerede).

data.tre.dk (valgfri)
Privat, dynamisk IP-adresse.

Du får dynamisk tildelt en privat IP adresse, som du kan bruge i indtil 24 timer. Når du har logget af, bliver IP-adressen frigivet til brug for andre kunder.
At du får en privat IP-adresse betyder, at du deler den med en række andre kunder og at din synlighed derfor er begrænset.

net.tre.dk (kun for Premium Kontant kunder)
Offentlig, dynamisk IP-adresse + adgang for indkommende trafik.

Du får dynamisk tildelt en offentlig IP adresse, som du kan bruge i indtil 24 timer. Når du har logget af, bliver IP-adressen frigivet til brug for andre kunder.
Denne APN er åben for indgående trafik (ingen porte er blokerede).

static.tre.dk (kun for kunder med statisk IP)
Offentlig, statisk IP-adresse + adgang for indkommende trafik.

Du får en offentlig IP adresse, der er permanent tilknyttet dit abonnement.
Denne APN er åben for indgående trafik (ingen porte er blokerede).
Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. august 2008 - 14:16 #7
jetdirect >> jeg har prøvet alle 3 forskellige...men mit signal er meget dårligt, trods jeg bor i KBH... har prøvet med usb kablet...ellers har den faktisk svært ved at forbinde overhovedet...I kender ikke nogle andre tricks for at forbedre signalstyrken vel? den ligger i mit tilfælde normalt på 1-3 stykker....:(
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2008 - 14:40 #8
1-3 streger skal den konnekte på .

pt kører jeg 3 og den står på 3 streget men nogen gange dykker den til 1

vedr turbo 3g har ejg bemærket at når man presser 3 i download så skifter den óver så lampen lyser tyrkis .