Avatar billede andreasbm Nybegynder
20. juli 2008 - 19:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny rekord i langsom opstart af XP

Hejsa,
Jeg har registreret, hvad jeg tror er, ny dansk rekord i opstart af XP. Det tager ca. 20 minutter (på en god dag) at starte XP op. Når først XP kører, er der ingen problemer.

Jeg har tidligere haft 2*1 GB ram installeret, men har (uden at geninstallere XP) hevet den ene GB ud, da systemet blev ved med at gå ned, og jeg havde en mistanke om at det var pga. rammen. Jeg havde nemlig ikke sørget for at købe de to ram-moduler sammen, så skønt der var tale om samme producent (Kingston) har jeg forstået, at det kan give problemer?

Her er en hijack-log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bogsted.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: (no name) - {9CB65206-89C4-402c-BA80-02D8C59F9B1D} - C:\Programmer\AskTBar\SrchAstt\1.bin\A5SRCHAS.DLL
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NetAnts.IE.Monitor - {57E91B41-F40A-11D1-B792-444553540000} - C:\Programmer\NetAnts\AntAPI.dll
O2 - BHO: Ask Search Assistant BHO - {9CB65201-89C4-402c-BA80-02D8C59F9B1D} - C:\Programmer\AskTBar\SrchAstt\1.bin\A5SRCHAS.DLL
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {FE063DB1-4EC0-403e-8DD8-394C54984B2C} - C:\Programmer\AskTBar\bar\1.bin\ASKTBAR.DLL
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {FE063DB9-4EC0-403e-8DD8-394C54984B2C} - C:\Programmer\AskTBar\bar\1.bin\ASKTBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "c:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MediaPortal] "C:\Programmer\Team MediaPortal\MediaPortal\mediaportal.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O8 - Extra context menu item: &Download by NetAnts - C:\PROGRA~1\NetAnts\NAGet.htm
O8 - Extra context menu item: Download &All by NetAnts - C:\PROGRA~1\NetAnts\NAGetAll.htm
O9 - Extra button: NetAnts - {57E91B47-F40A-11D1-B792-444553540000} - C:\PROGRA~1\NetAnts\NetAnts.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &NetAnts - {57E91B47-F40A-11D1-B792-444553540000} - C:\PROGRA~1\NetAnts\NetAnts.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvappfilter.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1194028735843
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA Corporation - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe

Håber der er nogen, der kan hjælpe, da problemet er ret trættende i længden.

Mvh
Andreas
Avatar billede riversen Nybegynder
20. juli 2008 - 19:39 #1
hvorfor er det trættende, hvis du har så meget tid til at slappe af i inden pc'en er klar? geeeees..! ;)
Avatar billede andreasbm Nybegynder
20. juli 2008 - 20:08 #2
Du har ret - problem løst - smider lige 60 point til dig.  ; )

Faktisk _er_ det trættende, for jeg bruger min PC i forbindelse med min morgeningtræning og er derfor nød til at stå 20 minutter tidligere op...

Andreasb
20. juli 2008 - 21:54 #3
1) Du bør opdatere din AVG7.X til AVG8.X -> http://www.grisoft.cz/filedir/inst/avg_free_stf_en_8_138a1332.exe

2) Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

3) Afinstall
* AskTBar

4) Tror du selv på denne "NetAnts" Manager ?

5) ... Nu er det ikke alle (u)ønskede elementer som viser sig med en HiJackThis Log; hvis du har 'mod' på det så gennemfør proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123
PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede andreasbm Nybegynder
21. juli 2008 - 17:38 #4
Hejsa,
Tak for svaret.
1)-4) er ordnet, og opstartstiden er ikke forbedret. Det er som om, at opstarten står stille (den blå XP-opstartsbar bevæger sig _meget_ langsomt og ingen lyd fra HD) i ca. 15 minutter, derefter begynder HD at køre, lydkort aktiveres og XP opstartes i løbet af meget kort tid (stort set straks). Kan det være således, at XP står og afventer et eller andet?

Her er en ny log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Stuen\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bogsted.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "c:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: ASUS
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1194028735843
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Apache Software Foundation - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA Corporation - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe

--
End of file - 7626 bytes
21. juli 2008 - 20:09 #5
... har du noget 'special' Hardware instaleret ?

I BIOS - load DEFAULT Setting ?
PS: I visse (gamle?) BIOS er PnP settings sat til NONE (bør være AUTO) samt USB Support til AUTO... Check det evt.
21. juli 2008 - 20:10 #6
Hvad med punkt 5 ?
Avatar billede andreasbm Nybegynder
21. juli 2008 - 20:21 #7
Eneste specialhardware er et Asus My Cinema-P7131 Hybrid tv-kort.
PC'en er en nyere Asus Pundit P1, så bios burde vel være rimelig ny?

5) er klaret. Ingen forbedring i opstartstid. Der skal jo rebootes en del gange, så derfor den lidt lange respons-tid.

Log filer:

SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 07/21/2008 at 07:36 PM

Application Version : 4.0.1154

Core Rules Database Version : 3508
Trace Rules Database Version: 1499

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 00:17:09

Memory items scanned      : 446
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 5381
Registry threats detected : 0
File items scanned        : 16167
File threats detected    : 1

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\Stuen\Cookies\stuen@adtech[1].txt

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Stuen\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bogsted.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "c:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: ASUS
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1194028735843
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Apache Software Foundation - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA Corporation - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe

--
End of file - 7667 bytes

ComboFix 08-07-20.A0 - Stuen 2008-07-21 19:15:02.2 - NTFSx86
Microsoft Windows XP Home Edition  5.1.2600.3.1252.45.1030.18.569 [GMT 2:00]
Running from: C:\Documents and Settings\Stuen\Skrivebord\ComboFix.exe

WARNING -THIS MACHINE DOES NOT HAVE THE RECOVERY CONSOLE INSTALLED !!
.

(((((((((((((((((((((((((  Files Created from 2008-06-21 to 2008-07-21  )))))))))))))))))))))))))))))))
.

2008-07-21 18:17 . 2008-07-21 18:17    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Administrator
2008-07-21 17:55 . 2008-07-21 17:55    <DIR>    d--------    C:\Programmer\SUPERAntiSpyware
2008-07-21 17:55 . 2008-07-21 17:55    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Stuen\Application Data\SUPERAntiSpyware.com
2008-07-21 17:55 . 2008-07-21 17:55    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SUPERAntiSpyware.com
2008-07-21 17:15 . 2008-07-21 17:32    <DIR>    d--------    C:\WINDOWS\system32\drivers\Avg
2008-07-21 17:15 . 2008-07-21 17:15    <DIR>    d--------    C:\Programmer\AVG
2008-07-21 17:15 . 2008-07-21 17:15    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\avg8
2008-07-21 17:15 . 2008-07-21 17:15    96,520    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\avgldx86.sys
2008-07-21 17:15 . 2008-07-21 17:15    76,040    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\avgtdix.sys
2008-07-21 17:15 . 2008-07-21 17:15    10,520    --a------    C:\WINDOWS\system32\avgrsstx.dll
2008-07-21 17:09 . 2008-07-21 17:09    <DIR>    d--------    C:\Programmer\CCleaner
2008-07-20 19:14 . 2008-07-20 19:14    <DIR>    d--------    C:\Program Files
2008-07-20 19:14 . 2008-07-20 19:14    251,392    --a------    C:\hijackthis_sfx.exe
2008-06-21 21:55 . 2008-06-21 21:55    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Business Objects

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Report  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2008-07-21 15:55    ---------    d-----w    C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard
2008-07-21 15:49    ---------    d-----w    C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy
2008-07-21 15:49    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spybot - Search & Destroy
2008-07-21 15:31    ---------    d-----w    C:\Programmer\NetAnts
2008-07-21 15:31    ---------    d-----w    C:\Programmer\AskTBar
2008-06-20 17:48    246,784    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll
2008-06-20 11:51    361,600    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\drivers\tcpip.sys
2008-06-20 11:40    138,496    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\drivers\afd.sys
2008-06-20 11:08    225,856    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\drivers\tcpip6.sys
2008-06-15 17:21    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Lavasoft
2008-06-15 17:20    ---------    d-----w    C:\Programmer\Lavasoft
2008-06-15 16:45    9,722,720    ----a-w    C:\spybotsd152.exe
2008-06-14 17:35    272,256    ------w    C:\WINDOWS\system32\drivers\bthport.sys
2008-05-16 09:58    12,632    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\lsdelete.exe
2008-05-09 10:55    90,112    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wshext.dll
2008-05-09 10:55    430,080    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\vbscript.dll
2008-05-09 10:55    180,224    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\scrobj.dll
2008-05-09 10:55    172,032    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\scrrun.dll
2008-05-08 11:24    155,648    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wscript.exe
2008-05-07 09:07    135,168    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\cscript.exe
2008-05-07 05:11    1,292,288    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\quartz.dll
2008-04-29 19:37    13,214    ----a-w    C:\MemTest.zip
2008-04-23 07:20    826,368    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wininet.dll
2007-11-07 17:09    769,536    ----a-w    C:\Documents and Settings\Stuen\Application Data\sfdnwin.dll
.

(((((((((((((((((((((((((((((  snapshot@2008-07-21_17.51.56.23  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
+ 2008-07-21 15:55:31    34,304    ----a-r    C:\WINDOWS\Installer\{CDDCBBF1-2703-46BC-938B-BCC81A1EEAAA}\IconCDDCBBF1.exe
.
(((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Reg Loading Points  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Note* empty entries & legit default entries are not shown
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [2008-04-14 18:05 15360]
"swg"="C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2008-01-04 22:14 68856]
"SUPERAntiSpyware"="C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe" [2008-02-29 16:03 1481968]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"NvCplDaemon"="C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll" [2007-10-04 18:14 8491008]
"nTrayFw"="C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe" [2006-02-17 11:40 270336]
"NvMediaCenter"="C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll" [2007-10-04 18:14 81920]
"PCMService"="C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe" [2007-02-09 17:34 159744]
"Adobe Reader Speed Launcher"="C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" [2007-05-11 04:06 40048]
"RemoteControl"="C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe" [2007-02-12 20:16 65536]
"itype"="c:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe" [2006-11-21 18:08 813912]
"NeroFilterCheck"="C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe" [2007-03-01 15:57 153136]
"NBKeyScan"="C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe" [2007-12-03 15:21 2213160]
"AVG8_TRAY"="C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe" [2008-07-21 17:15 1232152]
"nwiz"="nwiz.exe" [2007-10-04 18:14 1626112 C:\WINDOWS\system32\nwiz.exe]
"RTHDCPL"="RTHDCPL.EXE" [2006-04-17 09:34 16143872 C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE]

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"CTFMON.EXE"="C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE" [2008-04-14 18:05 15360]

C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\ASUS\ASUS Splendid
ASUS Splendid.lnk - C:\Programmer\ASUS\ASUS Splendid\ASUSplendid.exe [2008-01-06 18:01:10 651264]

[hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\ShellExecuteHooks]
"{5AE067D3-9AFB-48E0-853A-EBB7F4A000DA}"= "C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASSEH.DLL" [2006-12-20 12:55 77824]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\!SASWinLogon]
2007-04-19 12:41 294912 C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\windows]
"AppInit_DLLs"=avgrsstx.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\drivers32]
"msacm.mkdmp3enc"= C:\PROGRA~1\CYBERL~1\POWERC~1\Kernel\Burner\MKDMP3Enc.ACM

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"=
"C:\\Programmer\\NVIDIA Corporation\\NetworkAccessManager\\Apache Group\\Apache2\\bin\\Apache.exe"=
"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"=
"C:\\Programmer\\CyberLink\\PowerCinema\\PowerCinema.exe"=
"C:\\Programmer\\CyberLink\\PowerCinema\\PCMService.exe"=
"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Nero\\Nero Web\\SetupX.exe"=
"C:\\Programmer\\AVG\\AVG8\\avgemc.exe"=
"C:\\Programmer\\AVG\\AVG8\\avgupd.exe"=

R1 AvgLdx86;AVG Free AVI Loader Driver x86;C:\WINDOWS\system32\Drivers\avgldx86.sys [2008-07-21 17:15]
R2 avg8emc;AVG Free8 E-mail Scanner;C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe [2008-07-21 17:15]
R2 avg8wd;AVG Free8 WatchDog;C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe [2008-07-21 17:15]
R2 AvgTdiX;AVG Free8 Network Redirector;C:\WINDOWS\system32\Drivers\avgtdix.sys [2008-07-21 17:15]
R3 3xHybrid;ASUSTek SAA713x PCI Card;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\3xHybrid.sys [2007-01-25 20:42]

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{1d5ee72a-896f-11dc-a327-806d6172696f}]
\Shell\AutoRun\command - F:\ASUSACPI.exe
.
------- Supplementary Scan -------
.
R0 -: HKCU-Main,Start Page = hxxp://www.bogsted.dk/
R0 -: HKCU-Main,SearchMigratedDefaultURL = hxxp://www.google.com/search?q={searchTerms}&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8
R1 -: HKCU-SearchURL,(Default) = hxxp://www.google.com/search?q=%s

**************************************************************************

catchme 0.3.1361 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2008-07-21 19:16:34
Windows 5.1.2600 Service Pack 3 NTFS

scanning hidden processes ...

scanning hidden autostart entries ...

scanning hidden files ...

scan completed successfully
hidden files: 0

**************************************************************************
.
Completion time: 2008-07-21 19:17:11
ComboFix-quarantined-files.txt  2008-07-21 17:17:08
ComboFix2.txt  2008-07-21 15:52:06

Pre-Run: 164,589,604,864 byte ledig
Post-Run: 164,578,893,824 byte ledig

126    --- E O F ---    2008-07-09 04:29:08
21. juli 2008 - 20:42 #8
Hvis du opstarter i "Fejlsikker Tilstand" ?
21. juli 2008 - 20:44 #9
Hmmm... der findes vist nogle programmer som ka' liste hvilke elementer som tager hvilke resouser/tid i din opstart. Prøver om jeg ka' finde det.
Evt. andre 'kigger-folk' i denne tråd ?

(Selvom jeg har mistanke til en eller anden Hardware/Driver konfligt ? Prøv evt. at ta' det der TV kort ud ? )
Avatar billede andreasbm Nybegynder
21. juli 2008 - 20:51 #10
Det tager ligeså lang tid at boote i fejlsikret tilstand.
Kørte også SuperAntispyware i fejlsikret tilstand - den fandt ikke andre filer end dem fra AdAware. Den lavede dog ingen log, så derfor kørte jeg den igen i alm. tilstand og lavede loggen ovenfor.

PC'en bootede i starten på ganske kort tid, men så opstod problemerne med ustabilitet, der fik mig til at afmontere den ene ramblok. omtrent siden da har den kørt superstabilt men altså med langsom opstart.

Måske jeg bare skulle bide i det sure æble og se om en geninstallering af XP hjælper. Bare irriterende med al den TDCPlay musik, jeg har downloadet.

Tak for din hjælp so far.

Andreas
21. juli 2008 - 21:01 #11
Byt lidt rundt på / skifte disse RAM klodser ?
21. juli 2008 - 21:02 #12
UltimateBoot CD http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html
(Der er alverdens HARDWARE Test - prøv evt. nogle af dem ?)
Avatar billede andreasbm Nybegynder
21. juli 2008 - 21:02 #13
Kan prøve - men med en boottid på 20 min så er det jo lidt omstændigt.
Prøver lige at forsøge lidt med hardwaren. Du hører om evt. breaking news.

Andreas
Avatar billede andreasbm Nybegynder
21. juli 2008 - 21:31 #14
Ok, nu forstår jeg intet.
Hev PC'en over på bordet. Tog antennestikket ud og afmonterede coveret.
Lagde den ned og stsrtede den op. Den bootede på 3 min.
Har rejst den op og monteret coveret igen - booter stadig på ca. 3 min.

Nå, men ligegyldigt hvad, så er problemet muligvis løst.

Du har ihvertfald fortjent dine 60 point til fulde - tusind tak fordi du tog dig tiden til at hjælpe mig.

Mvh
Andreas
21. juli 2008 - 22:23 #15
... på et eller andet plan - altså en Hardware detalje ?!?

Men du fik da fixet et par ting -> [20/07-2008 21:54:18] ...