Avatar billede julle.p Nybegynder
19. juli 2008 - 16:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

domæne hos gratisdns

Hej.

Jeg har købt et domæne hos gratis dns, men skal benytte dette sammen med et webhotel. Skal jeg flytte domænet væk fra gratisdns.dk eller hvad?

Hvis man kan begge dele, hvad er så smartest?
Avatar billede julle.p Nybegynder
19. juli 2008 - 16:45 #1
Nåå.. Jeg kan f.eks flytte mit domæne til det webhotel jeg har valgt men stadig benytte gratisdns's dns-servere...

Hvad er fordelen ved det?
Avatar billede super-mann Juniormester
19. juli 2008 - 16:46 #2
Hvis du kun har det ene domæne og kun tænkt dig at have dette ene domæne lige pt., så ville jeg flytte domænet til at pege på udbyderens dns. Du kan altid kontakte udbyderen af dit web-hotel og de fleste, laver det gerne for en :-)
Avatar billede julle.p Nybegynder
19. juli 2008 - 16:48 #3
Med tiden opretter jeg måske et til domæne, men jeg regner ikke med at benytte flere end 2 domæner.

Hvorfor flytter folk ikke over til deres webhoteludbyders dns-servere?
Avatar billede super-mann Juniormester
19. juli 2008 - 17:03 #4
Det er typisk fordi de har mange domæner, eller ligger på mange forskellige servere. Eller personer, som ofte skifter "adresse"/IP på hvor ens hjemmeside ligger og så skal man selv kunne ændre det hurtigt.

I dit tilfælde, med 2 domæner, vil jeg anbefale at du bruger din udbyders. Og begge dine domæner peger over hos udbyder eller den DNS de de anbefaler (nogen har f.eks. ikke deres egen dns).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2008 - 17:05 #5
Det er nemmest at bruge webhotellets DNS-servere. De får jo nok sat alt korrekt op, og ved ændringer i IP-numre på deres servere, så ordner de det automatisk.

Men hvis deres DNS-servere er ustabile, eller ikke giver muligheder nok (fx oprette et underdomæne, hjemmehosmig.ditdomæne.kd der peger på din hjemme IP), eller ikke kan bruges til .dk domæner, og man har lidt DNS-teknisk snilde, så bruger man måske gratisdns.

Der er faktisk også mindst et webhotel, som bare bruger gratisdns...
Avatar billede super-mann Juniormester
19. juli 2008 - 17:22 #6
gigahost.dk bruger kun gratisdns til deres domæner..