Avatar billede -nexus- Nybegynder
15. juli 2008 - 12:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

send og modtage variabler fra scener og movieclips

hey sidder med et lille problem.

jeg syntes ikke rigtig at jeg kan fange de variabler der bliver erklæret i scener og movieclips. som jeg har fået via et database kald

jeg bruger AS2. er der nogen der har et lille eksempel hvordan det kan gøres?

håber at i forstår mit spørgmål.
Avatar billede olebole Juniormester
15. juli 2008 - 13:30 #1
<ole>

Du må nok forklare dit scenarium - ellers kan det blive en _meget_ lang tutorial  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede -nexus- Nybegynder
15. juli 2008 - 16:03 #2
Hey olebole det prøver jeg lige

Jeg har et bykort hvor der bliver placeret nogle prikker. disse prikker har deres koordinater fra en database.

så de variabler jeg modtager via et array er prik_id, X_coord & Y_coord..

jeg har fået den placeret på kortet. men jeg skal have lavet et Tooltip når jeg fører musen henover hvor den så laver et nyt database kald og finder Priknavn, hvor prik_id = prik_id.  samt når man laver en On.release skal man gå til en anden scene hvor man så får nogle yderligere oplysninger..(Igen hvor den laver et database kald ud fra prik_id).. hvis det er kan jeg sætte koden ind hvis du gerne vil se den :-)
Avatar billede -nexus- Nybegynder
19. juli 2008 - 09:25 #3
Nå jeg har selv fundet ud af det :-) ellers tak for hjælpen Olebole