Avatar billede dragnor Juniormester
14. juli 2008 - 08:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

acNewRec - Kan ikke gå til den angivende post?

Hej Eksperter

Jeg sidder med en form i access og den driller lidt.

Det drejer sig om en form hvor postkilden er en SQL sætning. når formen åbner skal den automatisk gå til den sidste post, men det gider den ikke :-( Den starter i første post, og når den åbner skriver dena t den ikke kan gå til den angivende post?

Formen virkede uden problemer før, indtil jeg tilføjede nogle ekstra felter i en af tabellerne.

Det underlige er at jeg godt kan trykke på pilen med stjernen i bunden af formen og ende på en ny post?

Jeg ved ikke om jeg skal oplyse mere før en nogen måske kan hjælpe mig?
Avatar billede mugs Novice
14. juli 2008 - 08:43 #1
Du skriver:

"skal den automatisk gå til den sidste post"

men spørgsmålet gåt på, at du ikke kan gå til en ny post. Så hvad vil du?

Jeg gætter på, at du vil gå til en ny post. Prøv at give formularen en forespørgsel som postkilde og vær sikker på, at du kan opdatere eksisterende poster og oprette nye. Kan du det SKAL formularen også fungere.
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juli 2008 - 08:45 #2
Hvilke ekstra felter har du tilføjet, og hvilke egenskaber har disse felter ?
Avatar billede dragnor Juniormester
14. juli 2008 - 08:52 #3
mugs, du har ret, jeg ønsker at gå til en ny post.

Min post kilde er følgende:

SELECT tblBesøg.Id, tblBesøg.Depotnr, tblForhandlere.Depotnavn, tblBesøg.Dato, tblBesøg.[Talt med], tblBesøg.KONID, tblKonsulenter.Initialer, tblBesøg.Bemærkning, tblBesøg.Aktion, tblBesøg.Afsluttet, tblBesøg.KKTID, tblKontaktinfo.Type, tblForhandlere.Telefon, Format([Dato],"mmm") AS Måned, tblBesøg.deko, tblBesøg.konkurrence, tblBesøg.k1, tblBesøg.k2, tblBesøg.k3, tblBesøg.k4, tblBesøg.k5, tblBesøg.k6
FROM tblKontaktinfo INNER JOIN ((tblForhandlere INNER JOIN tblBesøg ON tblForhandlere.Depotnr = tblBesøg.Depotnr) INNER JOIN tblKonsulenter ON tblBesøg.KONID = tblKonsulenter.KONID) ON tblKontaktinfo.KKTID = tblBesøg.KKTID
WHERE (((tblBesøg.Dato)>Date()-365));

Det jeg har tilføjet er: tblBesøg.deko, tblBesøg.konkurrence, tblBesøg.k1, tblBesøg.k2, tblBesøg.k3, tblBesøg.k4, tblBesøg.k5, tblBesøg.k6

Disse er alle tal kolloner, hvor de har forskellig standardværdi.
Avatar billede dragnor Juniormester
14. juli 2008 - 09:02 #4
med hensyn til min forespørgsel, så virker den uden problemer, jeg kan køre den og oprette nye poster uden problemer. Jeg tænker dog på om det kan hænge sammen med at primærnøglen er en autonumerering og at fokus skal sættes på denne før man beder den om at gå til en ny post?
Avatar billede mugs Novice
14. juli 2008 - 09:09 #5
Når forespørgslen fungerer uden problemer, kan fejlen kun ligge i formularen. kontroller at du ikke  har angivet en egenskab i denne, som forhindrer at du går til en ny post.

Må jeg se den kode, der skal få formularen til en ny post.
Avatar billede dragnor Juniormester
14. juli 2008 - 10:01 #6
Hej mugs

jeg fandt fejlen, den var dog mere indviklet end som sådan.

Men alle fejlene lå i noget vba kode i forbindelse med nogle hændelser, kombineret med autonumerering. Men er styr på det nu. Du får trods alt de point jeg har udelovet, bare som tak for dine svar.
Avatar billede mugs Novice
14. juli 2008 - 11:05 #7
Tak.