Avatar billede jannick281090 Nybegynder
14. juli 2008 - 07:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"Hide" andre applications fra VB.NET application?

Hej, jeg to programmer på min server der kører 24/7, og kunne godt tænke mig at være i stand til at "hide" dem, og "restore" dem igen.
For det er rent ud sagt skide irriterende at have dem fremme når jeg fek.s lige skal lave noget på computeren, og min far bruger den også engang imellem, til lige at tjekke noget på nettet og han er tit kommet til at lukke mine to programmer ned.

Så kort sagt, hvad jeg har brug for, er en "hide" funktion og en "restore" funktion.

- På forhånd tak
Avatar billede thomaxz Nybegynder
17. juli 2008 - 11:48 #1
Den bedtse løsning er vel system tray icon? Således at dit program er synligt som et ikon nede ved uret og kan startes ved klik på ikonet.

http://www.vb-helper.com/howto_net_tray_icon.htm

http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&channel=s&hl=da&q=vb.net+%2B+system+tray&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
04. marts 2009 - 19:51 #2
Lukket...