Avatar billede 2bach Nybegynder
13. juli 2008 - 22:41 Der er 10 kommentarer

Ingen com port på min PC

Jeg har investeret i bil spillet GRID som jo er nok så sjovt. Jeg syntes faktisk at det er så sjovt, at da jeg blev tilbudt et rat med pedaler som bare lå og smalede støv, sagde jeg ja tak ! Vel hjemme med dette rat, gik jeg straks igang med at ville sætte det til, men til min gru opdagede jeg, at jeg ikke havde nogen gammeldags com port på bagsiden, kun en masse USB stik og dette gamle rat havde som tilslutning kun et stik som man brugte til printere i gamle dage, altså et af de helt store stik, der fulgte godt nok et com stik med til mit bundkort "Asus P5K" men det er den lille udgave og så er det lige jeg er lidt rådvild, kan jeg montere et stort stik i stedet for det som fulgte med, eller kan keg få en slags converter dvs, så jeg kan gå fra det store stik over til USB eller er der kun tilbage at skrotte det rat ????
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2008 - 23:30 #1
Prøv at kigge på dette link, og se om ikke det kan løse problemet.

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KABAD0033
Avatar billede 2bach Nybegynder
14. juli 2008 - 00:15 #2
Det ligner løsningen jeg takker
Avatar billede ebea Ekspert
14. juli 2008 - 00:46 #3
Det burde kunne virke.
Avatar billede thov Forsker
14. juli 2008 - 15:19 #4
Nej, den duer sandsynligvis ikke, for der sidder sikkert et stik med 15-pins på rat/pedal, og det er en såkaldt 'game adapter', ikke en egentlig COM port.
Jeg tror mere på denne: http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.17488/USB/til/gameport/konverter/version/1/1/1/8/m/USB/GAME/17488.html
Avatar billede 2bach Nybegynder
14. juli 2008 - 17:01 #5
NBej Thov du har ret det må være en " LPT 1 "port (tror jeg nok den hedder. Var lige i den lokale PC store som oplyste mig om, at det kunne man ikke putte i en usb port, noget med at den var strøm førende samtidligt, tror du så den løsning du anvist vil virke ????
Avatar billede thov Forsker
14. juli 2008 - 17:21 #6
COM portstik er med enten 9 eller 25 ben (han). LPT1 er også DB25, men hunstik, så tog man ikke fejl.
Men tæl pindene på stikket - er der 15, så er det et 'game' stik, og adapteren jeg linkede til, vil kunne bruges.

Ældre lydkort, som f.eks. Soundblaster Live!, har også en game-port - det kunne også være en mulighed.
Avatar billede 2bach Nybegynder
14. juli 2008 - 23:54 #7
Det er med 9 ben :(
Avatar billede ebea Ekspert
15. juli 2008 - 00:07 #8
Hvis det er et 9 Pins 2bach, så er det til en Seriel indgang. Og så burde du kunne bruge den løsning jeg Linkede til i første indlæg.
Avatar billede thov Forsker
15. juli 2008 - 00:34 #9
->ebea - Ja, du har ret, den vil virke 100% sammen med den lille 25pin->9pin adapter.
Avatar billede 2bach Nybegynder
16. juli 2008 - 22:17 #10
Jeg takker og tager chancen og prøver den adapter så må vi se om jeg kan få liv i det ;)

Tak for hjælpen gutter !