Avatar billede regihr_slein Nybegynder
13. juli 2008 - 19:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ikke tilstrækkelige adgangsrettigheder

Hej

Efter at have flyttet en word-fil til en anden mappe får jeg en besked om at den ikke kan åbnes da der ikke er tilstrækkelige adgangsrettigheder. Er der nogen der ved hvad der kan gøres?

Hjælpen word giver lyder således:
Denne meddelelse kan blive vist, hvis en fil er blevet gemt med tilladelser. Tilladelser, der også kaldes rettigheder, kan anvendes på en fil, en mappe eller stort set alle ressourcer, som er tilgængelige fra et netværk (printere, shares, filer, databaser, websteder osv.). Når en bruger forsøger at åbne en ressource, der kræver specifikke brugertilladelser, bliver denne meddelelse vist, hvis brugeren ikke har de nødvendige tilladelser.

Problemet er at der ikke er gemt med rettigheder og i så fald hvor finder man de givne rettigheder.

Filen kan endvidere ikke flyttes eller kopieres
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juli 2008 - 19:42 #1
Hvis det er i XP kan du prøve at overtage ejerskabet af filen: http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede regihr_slein Nybegynder
14. juli 2008 - 20:29 #2
Jeg har word2007 - vejledningen på linket virker ikke
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2008 - 20:45 #3
"vejledningen på linket virker ikke"
Hjælper det ikke, eller kan du ikke overtage ejerskabet af filen?
Avatar billede regihr_slein Nybegynder
14. juli 2008 - 21:29 #4
De kommandoer der henvises til er ikke tilgængelige
Avatar billede regihr_slein Nybegynder
14. juli 2008 - 21:43 #5
Tak Vejmand! Det virker nu, du opretter bare et svar jeg kan acceptere
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:14 #6
Sorry for det sene svar, jeg får ikke alle mails fra Eksperten.  :-)