Avatar billede levich Nybegynder
13. juli 2008 - 16:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Field codes i Word - Date operation

Jeg skal indsætte en dato i Word vha. field codes og samtidig lægge x antal måneder til. Datoen skal hentes fra en database, og jeg skal bruge DOCVARIABLE til at hente fra databasen.

Jeg kan godt finde ud af at hente datoen og formatere den til f.eks. 13. juli 2008, idet jeg bruger:
{DOCVARIABLE "parameter_x" \@ "d. MMMM yyyy"}

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg lægger x måneder til. Kan nogle hjælpe mig?

Husk, at hvis datoen f.eks. er i december og der lægges 4 måneder til, så skal måneden skifte til marts og året til året efter.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 16:26 #1
Er der noget VBA-kode i dit dokument?
Avatar billede levich Nybegynder
13. juli 2008 - 16:33 #2
Det ved jeg ikke noget om, da jeg arbejder videre på en eksisterende template. Faktisk ved jeg ikke, hvad VBA-kode er.
Men jeg ved, at der er noget skjult et-eller-andet, som gør at jeg kan hente de her parametre fra databasen. Det her skjult et-eller-andet gør, at jeg er nød til at arbejde videre på den eksisterende template.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 16:36 #3
VBA = Visual Basic for Applications (programmeringssproget i Office-pakken)

Har du mulighed for at sende en kopi af skabelonen?
-> pb@supertekst-it.dk
Avatar billede levich Nybegynder
13. juli 2008 - 16:52 #4
Ja, øjeblik.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 17:36 #5
Kan ikke sende mail til dig, returneres - derfor her:

Der er password på VBA-modulet i skabelonen - det kender du vel ikke?

En anden mulighed:
Kan du skabe et dokument, hvor du har hentet datoen fra databasen - eller vil denne dato fremgå af dokumentet - i givet fald hvor?
Avatar billede levich Nybegynder
13. juli 2008 - 17:50 #6
Nej, desværre jeg har ikke password'et.

Ja, jeg kan godt lave et dokument ud fra templaten, hvor dato bliver indsæt i den nederste field code (den med PAT.PAT_ISSUEDT). Netop for jeg godt kan det, havde jeg håbet på, at man blot kunne "manupulere" denne field code med en IF-sætning.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 18:40 #7
Vil du prøve at sende et dokument med en sådan dato - så vil jeg prøve om jeg kan "fange den" og beregne den "fremtidige dato" *).

I det fremsendte er der anført "seks måneder" - er det det antal måneder som der skal anvendes til beregning af "den fremtidige dato" *)
Avatar billede levich Nybegynder
13. juli 2008 - 18:56 #8
Jeg kan desværre først fremsende et dokument lavet ud fra templaten i morgen.

De "seks måneder" er blot et eksempel. Jeg får bruge for mange forskellige antal måneder alt fra 1 måned op til omkring 60 måneder.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 23:25 #9
Ok - afventer...
Avatar billede levich Nybegynder
27. juli 2008 - 15:45 #10
Hej igen. Der er desværre lidt lange udsigter til at få afprøvet din løsning, men derfor skal du ikke snydes for point her. Læg venligst et svar.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. juli 2008 - 16:08 #11
Det får du så - og giv venligst signal når forslaget er afprøvet...