Avatar billede nph12 Nybegynder
12. juli 2008 - 21:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kommer der et ekstra linieskift mellem mine feltkoder?

Hej
Hvorfor kommer der et ekstra linieskift mellem mine feltkoder? Linieskiftet kommer mellem {MERGERFIELD Adresse1} og
{MERGERFIELD Adresse2}. {MERGERFIELD Adresse2} er for det meste tomt. Jeg hente disse feltoplysninger fra et andet dokument vha. includetext. Jeg har brugt selvsamme feltkoder i et andet dokument og der er der ingen linieskift mellem {MERGERFIELD Adresse1} og {MERGERFIELD Adresse2}. Hvad skal jeg gøre for at linieskiftet ikke kommer?

{MERGERFIELD Selskab}
{MERGERFIELD Adresse1}
{MERGERFIELD Adresse2}
{MERGERFIELD postnr} {MERGERFIELD by}
Avatar billede supertekst Ekspert
12. juli 2008 - 21:34 #1
Er der ikke en indstilling vedr. "tomme felter"?
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. juli 2008 - 21:36 #2
Hvor henne skulle det være?
Avatar billede supertekst Ekspert
12. juli 2008 - 21:58 #3
I 2003-versioner er der i trin 3 - rediger modtagerliste:
Pr. felt er der en pilKnap, hvor der kan vælges - f.eks. "Ikke tomme"
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. juli 2008 - 22:08 #4
Det kan jeg ikke. Hvis jeg sortere på kolonne "Adresse2" på "Ikke tomme" så er stortset alle mine poster væk.
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. juli 2008 - 23:10 #5
skal jeg sætte en eller anden parametre på?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 10:27 #6
Ja - det var et "fejlskud".

Har prøvet at oprette en datakilde i Excel (Navn, Adresse, Adresse2 o.s.v.), hvor adresse2 af og til er TOM.

Når jeg brevfletter kommer der ikke en tom linie, når Adresse2 er TOM.

Er du sikker på at der ikke er en "blank" i de felter (i din datakilde), der giver det uønskede linieskift?
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. juli 2008 - 11:38 #7
Når jeg hente felterne i mit hoveddokument er der ingen problemer, men når jeg henter et andet dokument ind med selv samme felter, så kommer det ekstra linieskift.
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. juli 2008 - 11:46 #8
Altså lav to dokumenter med samme felter og så hentet det andet dokument ind i hoveddokumentet. Jeg tror, at det er der problemet opstår.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 16:17 #9
Ok - men hvorfor hente et andet dokument ind med samme de felter?
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. juli 2008 - 17:25 #10
Fordi felterne på forsiden (hoveddokumentet) viser hvilket selskab/adresse brevet/brevene skal sendes til. Forsiden er kun til intern brug og fjernes inden afsendelse samt til at styre brevfeltningen.

I selve brevfletningen henter jeg følgebrevet ind, hvor de nævnte adresse felter er. Det er her det fejler.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2008 - 18:41 #11
Ja - det har jeg observeret. Måske skal der indlægges en IF...
Avatar billede nph12 Nybegynder
13. juli 2008 - 19:22 #12
Jeg har prøvet med en IF-sætning, men det hjalp ikke.
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. juli 2008 - 09:41 #13
Når jeg kører følgebrevet alene, så er der ingen problemer, men når jeg henter det ind i hoveddokumentet så opstår problemet.
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. juli 2008 - 22:27 #14
Jeg forstår ikke, hvorfor problemet opstår. Supertekst kan du ikke prøve, at lave to dukumenter og så includere det ene dokument i det andet?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. juli 2008 - 22:32 #15
Har prøvet - som nævnt i mit indlæg pr. 13/07 18:41
--
Har du mulighed for sende de nødvendige filer (datakilde (uddrag), Hoveddok. og Følgebrev) til:

pb@supertekst-it.dk

så kan jeg MÅSKE - finde alternativ løsning.
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. juli 2008 - 21:33 #16
Jeg har lige sendt dig en mail!
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. juli 2008 - 18:19 #17
Jeg fandt en anden løsning. Jeg har slået adressefelt 1 & 2.

supertekst> hvis du vil have point, så må du lige oprette et svar
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juli 2008 - 18:25 #18
Ok - du får så et svar...