Avatar billede akyhne Nybegynder
12. juli 2008 - 20:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdatere tabelkolonne

Jeg fandt denne http://www.eksperten.dk/spm/563584

Jeg skal simpelthen blot have slettet alle værdier i en bestemt kolonne.

Mit forsøg:

$sql = "
SELECT * FROM `Tabelnavn` ORDER BY '$ScoreToUpdate'
while more records {
    get record
    UPDATE `database`.`Tabelnavn` SET `$ScoreToUpdate`=0 WHERE `$ScoreToUpdate` <> 0;
}";

Jeg har aldrig før leget med løkker i MySql.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2008 - 20:33 #1
du skal heller ikke lave løkken i mysql, det var vist pseudo-kode i det andet spørgsmål. Du laver løkken i det sprog du nu en gang sidder og skriver i.

Men det undrer mig lidt hvad det er du har gang i. Hvad skal den select gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2008 - 20:40 #2
Du kan sikkert bare

  UPDATE dintabel SET dinkolonne=0

Så bliver alle 0 - selvfølgelig også dem, der var det i forvejen.
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. juli 2008 - 21:09 #3
daleif: Ja, det må du spørge forfatteren om. Han plejer at vide hvad han laver :-)

Erik: Det sletter desværre intet.
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. juli 2008 - 21:14 #4
Erik: Jo den sletter. Glemte bare lige at jeg indsatte nye værdier.

Smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2008 - 21:17 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. juli 2008 - 21:26 #6
Det synes jeg er en forkert holdning at have. E går ud på at man skal yde for at kunne nyde, d.v.s hjælp andre for at kunne få hjælp. Der er mange der ødelægger ideen med E, specielt med at tage egne point tilbage. Det giver en hel del surhed.

Derfor mener jeg du bør tage/forlange de point som du fortjener. Tak nej hvis du ikke mener du har hjulpet. Det gjorde jeg da jeg var meget aktiv. Jeg har selv smidt alle mine point væk i protest mod udviklingen, og kommer her kun sjældent for at spørge om hjælp.

Men det er blot min mening. Jeg takker og bukker for hjælpen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2008 - 21:31 #7
Bare rolig, jeg skal slet ikke blande mig i din mening.
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. juli 2008 - 21:35 #8
Nej, desværre virker det til at alle er ligeglade. Det er derfor jeg ikke kommer her mere. Folk er sig selv nærmest.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2008 - 22:07 #9
Forskellen på 563584 og her er at i 563584 skulle feltet have værdierne 1,2,3,4,...
mens at det her skulle have værdierne 0,0,0,0,... - derfor en løkke i 563584 og
ingen her.