Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. juli 2008 - 11:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gennemtvinge tekstombrydning med bindestreg

Når jeg henter data fra en database ind i en tabel hvor et felt(td) f.eks kun er 20px bred og den hentede tekst indeholder ord der er bredere en 20px vil jeg gerne kunne gennemtvinge et linieskift.
Som det er nu udvider det brede ord bare tabellen
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
12. juli 2008 - 12:19 #1
Hej,

Dette er altid et problem i web world. Jeg kan komme på 2 muligheder. Brug regex eller css.
Med regex kan du tjekke på om et ord er over feks 14 tegn er det, det inds´æt et linebreak.

$result = preg_replace("/([^\s]{14})/","$1 ",$result);

Du kan også bruge overflow via css, så teksten automatisk går uden for din tabel.

Tror du skal kigge lidt nærmere på den regex løsning.

mvh Steffan
Avatar billede hundevennen Nybegynder
12. juli 2008 - 21:16 #2
ka du indflette det i denne kode:

response.write "<div align=center style=width:20;height:100;overflow:auto >"
    response.write"<table cellpadding=0 cellspacing=0 ><tr>"
    Response.write"<td>"  & trim(dbset(2)) &  "</td></tr></table>"
    response.write"</div>"
Avatar billede hundevennen Nybegynder
12. juli 2008 - 21:17 #3
er det iøvrigt ikke PHPkode det du har skrevet