Avatar billede juks Novice
10. juli 2008 - 10:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

connecte til AS 400 System I5

hej .
Jeg har en database hvor jeg har linket 4 tabeller til vores personale system der ligger på en AS 400 server , det fungere sådan set meget godt når jeg bruge min ODBC driver. men problemet er når andre i huset skal bruge den så får de ballade og den vil ikke give adgang til de 4 tabller .

Hvordan ,opretter jeg en connection string udenom min ODBC hvor jeg kan bruge mit eget password og bruger , så andre i huset ikke bliver bedt om password etc
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2008 - 11:30 #1
do you want to allow other users to use your user/pwd?
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2008 - 11:32 #2
Avatar billede juks Novice
10. juli 2008 - 14:13 #3
Dim dbsCurrent As Database
Dim tdfLinked As TableDef
Dim sTableName As String
Dim sConnect As String

  On Error GoTo RefreshLinkX_err

    Set dbsCurrent = CurrentDb

    sTableName = "PRSDRIFT_AFDLNGV1"

    sConnect = "ODBC;DRIVER={Client Access ODBC Driver (32-bit)};CONNTYPE=2;UID=xx;PWD=xxx;DESC=Psystem - ODBC-datakilde;PKG=QGPL/DEFAULT(IBM),2,0,1,0,512;LANGUAGEID=ENU;DFTPKGLIB=QGPL;DBQ=QGPL PDRIFT;SYSTEM=xxxx.DK;FILEDSN=xx:\xx\xx.dsn;"

'    Refresh link on existing table
    Set tdfLinked = dbsCurrent.CreateTableDef(sTableName)
    tdfLinked.Connect = sConnect

    tdfLinked.SourceTableName = sTableName
    dbsCurrent.TableDefs.Append tdfLinked

    Exit Function

RefreshLinkX_err:
Debug.Print Err.Number

Select Case Err.Number
    Case 3010

End Select

Resume Next
Avatar billede juks Novice
10. juli 2008 - 14:13 #4
this made it work
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2008 - 19:03 #5
so information from the link help you find a solution?
Avatar billede juks Novice
11. juli 2008 - 10:49 #6
No it was self made , it comes with an errorr when you try to append because the table exist already bur after ignore the path to the linked tables are there so ...
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2008 - 14:03 #7
thanks