Avatar billede nemlig Professor
09. juli 2008 - 23:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

automatisk backup og zip

Hej.
Jeg har fået lavet et php-script, som laver et dump af nogle tabeller og gemmer SQL-filen på serveren i en bestemt mappe.
Scriptet aktiveres hver nat via et ekstern cronjob (cronjobonline.com).
Men SQL-filerne fylder meget, og jeg har læst, at sql-filen kan pakkes.
Nogen der har forstand på dette, og kan det overhovedet lade sig gøre, når scriptet kører på et webhotel med begrænsede rettigehder (www.one.com).
Jeg viser gerne koden her, hvis det er en hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2008 - 23:55 #1
Avatar billede nemlig Professor
10. juli 2008 - 00:15 #2
Problemet med det foreslåede script er netop, at det ikke fungerer på one.com, da der mangler rettigheder. Jeg har derfor efterfølgende i dag arbejdet videre på et helt andet php-script, som dumper hele tabellen og som virker hos one.com. Men sql-filerne fylder meget, da de ikke er pakkede, og da jeg er på bar bund med en løsning, stiller jeg ovennævnte spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2008 - 02:13 #3
Avatar billede nemlig Professor
10. juli 2008 - 22:45 #4
Ok Arne - det kan jeg godt se.
Jeg har også fået det til at virke, men så kom jeg til at tænke på sikkerheden. Hvis der er tale om følsomme oplysninger, er det nok ikke så smart, at have filerne liggende på en offentlig server.
I stedet har jeg lavet det sådan, at backupfilen sendes med en email.

Har du et forslag til, hvordan jeg kan lave backup og lade dem ligge på serveren, så det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Jeg vil jo gerne fortsat kunne aktivere scriptene via cronjob.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2008 - 23:12 #5
Du kunne jo kryptere.

http://www.php.net/manual/en/book.mcrypt.php

Husk at zippe først og kryptere bagefter.
Avatar billede nemlig Professor
10. juli 2008 - 23:25 #6
OK - arne. Tak for informationerne. Jeg prøver lige kryteringen.
Jeg leger også lidt med .htaccess og beskyttelse af de mapper, hvor filerne ligger i.
Send venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2008 - 23:39 #7
svar