Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2008 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import fra Navision

Hej.

Jeg skal have data fra min Navision database over i Access så jeg kan lave nogle statistikker.

Hvordan gør jeg det nemmest?

Mvh.
Henrik Nielsen
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2008 - 14:31 #1
Via ODBC link
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2008 - 14:32 #2
Alternativt findes der en mulighed i Navision for at eksporterer data til Excel, og herfra importerer til Access
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2008 - 14:50 #3
Ja, havde også lige fundet frem til ODBC link.... Nogen der har prøvet det? Er det nemt nok at sætte op?
Hvis man kan eksporterer data til Excel fra Navision og videre til Access ville det måske være en nemmere løsning?

Hvad kan folk anbefale?
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2008 - 15:05 #4
ODBC er klart at foretrække, da du hele tiden kan arbejde på de fysiske filer i Navision, og ikke skal opbygge logiske filer i Access som du hele tiden skal opdatere, men ODBC-drivere til navision er vist ikke gratis.

Excel løsningen er ok, når du skal benytte mindre datamængder