Avatar billede idani Praktikant
09. juli 2008 - 10:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access for Dummies

Hejsa

Jeg har lige et par små spørgsmål til Access - men da jeg er novice så er de ret banale :o)

Kan man oprette en forspørgesel i access som henter data fra flere forskellige tabeller??

Kan man oprette en forspørgselsformular som henter på flere kriterier??

Hilsen
Ida
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2008 - 10:47 #1
Ja
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2008 - 10:57 #2
Det var naturligvis den korte version :-)

Forespørgsel på flere tabeller foretages ( normalt ) ved hjælp af relationer, hvor du skaber e naturlige sammenhænge mellem tabellerne, eksempel kundeid til kundenavn, postnr til by osv.

SELECT DinTabel_1.SælgerID,
DinTabel_2.SælgerNavn,
DinTabel_1.VareNr,
Dintabel_3.Varebetegnelse
FROM (DinTabel_1 INNER JOIN DinTabel_2 ON DinTabel_1.SælgerID = DinTabel_2.SælgerID) INNER JOIN Dintabel_3 ON DinTabel_1.VareNr = Dintabel_3.VareNr;
Avatar billede idani Praktikant
09. juli 2008 - 11:04 #3
Supert så vil jeg arbejde viderer med det.
det hænger sammen med at jeg gerne vil have en del posteringer ind, som ligger i måneder - og der kunne jeg tænke mig at det ville være smart at gemme hver måned eller evt. år i en tabel af gangen
Avatar billede mugs Novice
09. juli 2008 - 11:35 #4
hver måned eller evt. år i en tabel af gangen

Nej - Alle posteringer i samme tabel med angivelse af dato. Så kan du med DataPart funktionen uddrage måned eller år efter ønske.
Avatar billede idani Praktikant
09. juli 2008 - 11:52 #5
ok jamen det gør jo livet lettere for mig selv kan jeg høre :o)
Avatar billede idani Praktikant
21. august 2008 - 20:48 #6
luker