Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. juli 2008 - 00:49 Der er 7 kommentarer

Lønsystem

Jeg er ved at lave et system til det firma jeg er i (jeg er taxa chauffør) og vi køre meget sygetransport / befordring

og nu vil jeg gerne lave det sådan at vis man indtaster nogle enkle kriterie for en bestemt bruger så som:

· Procenter af indtjening
· ATP
· AM Bidrag (Arbejdsmarkeds bidrag)
· Trækprocent
· Skattefradrag (personfradrag)

mit system skal bare lave noget minus og plus (men med procenter) så den kan vise chaufføren hvor meget han skal have udbetalt til næste første, tingen skal trækkes i den rækkefølge jeg har lavet her...

Håber der nogle der kan hjælpe mig med det her...
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. juli 2008 - 00:50 #1
skal lige siges det hele køre over en MS Access Database (via ODBC - DNS Connection)
Avatar billede 123maka Nybegynder
08. juli 2008 - 02:22 #2
Hvad skal du have hjælp til?
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. juli 2008 - 10:50 #3
altså jeg er klar over at jeg skal de forskellige felter i min tabel med mine brugere, mit problem er så hvordan jeg får mit system til at trække skat, atp, fradrag, og procent af indtjeningen fra, altså der må vel skulle stå noget i mit sql vindue, eller skal det laves i en forspørgsel i databasen ?
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. juli 2008 - 11:05 #4
Det du søger er nok en færdig løsning, så vidt jeg kan forstå?
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
08. juli 2008 - 19:30 #5
Nej jeg har sådan set ikke brug for en færdig løsning, bare hvilket script eller hvad jeg skal skrive i mit SQL felt, altså ligesom når man lægger nogle tal sammen, der bruger man jo Select SUM (felt) AS noget

håber i forstår hvad jeg mener, nu vil jeg stadigvæk gerne ligge nogle tal sammen men samtidig også trække nogle fra og istedet for rene tal skal nogle af dem være i procenter...
Avatar billede mortvader Nybegynder
09. juli 2008 - 07:41 #6
update tabel set felt_a=felt_a+10, felt_b=felt_b*1.25 where id=1

osv, osv. Se evt. http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Men der skal mere end et par sql queries til at lave et lønsystem, efter min mening.
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
05. august 2008 - 23:47 #7
okay, hvad skal der til for at lave det lønsystem som jeg ønsker i det websystem jeg er ved at lave ?