Avatar billede para7 Nybegynder
05. juli 2008 - 08:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søgning i Access db efter tekst i firkantklamme

Der er vist noget med at firkantklammer er reserverede til SQL?
Jeg har et site med en søgefunktion. Hvis jeg opretter en tekst med følgende: "test[1]", så bliver det ikke fundet. Hvordan kommer man om ved det? Jeg vil godt undgå at lave en replace ind og ud af databasen.
Avatar billede para7 Nybegynder
05. juli 2008 - 08:41 #1
Avatar billede para7 Nybegynder
05. juli 2008 - 08:56 #2
Jeg har nu forsøgt at escape firkantklammerne:

soegetekst = "test[1]"

SELECT * FROM Medieklip WHERE Beskrivelse LIKE '%\[" &  ReqSoegetekst &  "\]%'

Men det virker ikke.
Avatar billede nielle Nybegynder
05. juli 2008 - 09:06 #3
Sådan?

SELECT * FROM Medieklip WHERE Beskrivelse LIKE '%\[" &  ReqSoegetekst &  "\]%' ESCAPE '\'
Avatar billede para7 Nybegynder
05. juli 2008 - 09:22 #4
Det giver
0x80004005)
Unspecified error
Skal ESCAPE ikke tilgives en variabel-værdi?
Avatar billede para7 Nybegynder
05. juli 2008 - 10:44 #5
Nå, det gør nu ikke så meget. Det ser ikke ud til at kunne løses andet end at jeg har replacet klammerne ind og ud af databasen.