Avatar billede pepsiman Juniormester
03. juli 2008 - 00:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bliver overskrift til link eller href på php?

Hej alle.

Jeg er næsten færdig med at opbygge administration (CMS).
Nu mangler jeg to ting,men jeg gemmer ene ting til ny spørgsmålet senere.

ok. jeg vil have overskrift bliver til link eller href,når jeg skriver nyheder under admin på klubbens hjemmesider.

Så bliver overskrift til href som de kan klik på overskrift i table på hovedsider (index.php),der går videre til en nyheder.

Det ser sådan kode ude nu:

<td><input name="overskrift" type="text" id="overskrift" size="70" /></td>

hvordan laver jeg overskrift til link eller href? jeg er ikke eksp. i kode-området.

Påhånden tak

Ole
Avatar billede victor22 Nybegynder
10. august 2008 - 23:54 #1
Hej Pepsimand
jeg er en ny medlem i forumet og har læst dit indlæg. Har du fundet ud af det? ellers kan jeg vejlede dig til det.
Det klares let ved at oprette en undermenu side - Submenu som tilknyttes til menuer i din admin side. Overskrift bliver så automatisk til Links i din Index tabel.
Hvis du mangler stadig hjælp til den problematik - sender jeg til dig en eksempel hvor du kan læse koden - så er det lettere at forklare det og forstå den.
Avatar billede pepsiman Juniormester
14. august 2008 - 15:44 #2
Hej victor..

Ja,jeg har fundet ud af det.

Jeg har sovet i timer :S

sådan ser kode ud,hvis jeg bruger det til link til næste sider eller ny tekst.

index.php?id=<?php echo $row_rssubmenu['id']; ?>&mainid=<?php echo $row_rssubmenu['mainid']; ?>
Avatar billede pepsiman Juniormester
14. august 2008 - 15:56 #3
jeg er ikke færdig med at laver "Lav et eget CMS" fra bogen. jeg prøver at forstår hvordan det fungere mellem index og admin.Det vil siger at jeg laver noget nyhed i admin . f.eks. Danmark sejr over Rusland på OVERSKRIFT..textfelt: "Det er tæt på at Danmark er færdig ved OL"

Overskrift skal bliver i hovedsider på index.php uden textfelt. kun Overskrift man klikke på,så videre til en anden siden under sport.php med textfelt + overskrift med.

P.S. jeg er ikke helt færdig endnu.ellers jeg indkalder jer her..:)
Avatar billede victor22 Nybegynder
14. august 2008 - 20:33 #4
Jep ! sådan skal den se ud ! :-)

Jeg ser at du har en ret god overblik over - for det er netop sådan det hele fungere. Det er meget enkelte når man først har prøvet det et par gang - og der gå ikke særlige lang tid - før du begynder at udtænke andre metoder - osv. Man kan sige at index siden er kun en skabelon - for alle hændelser og det der vises i index.. skal oprettes først i admin side.

Pøj pøj med din side!!
Avatar billede pepsiman Juniormester
14. august 2008 - 22:49 #5
Ja,du har ret at jeg har god overblik. men hvis jeg følger bogen punkt for punkt ,så er jo for nemt.
hvis jeg opbygger eget admin på min måde,så er det en anden sag.

jeg laver altid skabelon for jeg gider ikke laver ny hver gang.

jeg skal udtænker en plan,hvor jeg starter.

nu til sider 150 på bogen.:) Nu handler det om upload billeder.

Vi ses
Avatar billede victor22 Nybegynder
14. august 2008 - 23:12 #6
Det er en god ide at - have designet og stylet sin index side. måske skrive flere ccs (Styles) du kan da selv bestemt - hvad du ønsker at admin siden skal kunne adminstrere- faktisk muligheder er mange. Jeg startede selv i at forestille mig et levende forum - altså en sal med deltager der tilmelder sig -- og en administratør der var "Service mand" en slags lagerforvalter. Da i bund og grund er databasen en lager af informationer. Det er kun fantasi den der sætter en grænsen - derfor må man prøve selv som du gør - Pludseligt få du en genielt ide!! :-)

Vi ses!
Avatar billede pepsiman Juniormester
16. august 2008 - 11:41 #7
lukke