Avatar billede scorp-d Nybegynder
30. juni 2008 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kort over danmark(Google Earth/map, MS Virtual Earth)

Hej.

Jeg skal implementere et kort på min hjemmeside som er lavet i ASP.Net, men syndes bare der er en del forskellige derude så ville høre hvad der er at anbefale.

Krav:

1. Skal kunne implementeres i ASP.Net

2. Det må gerne koste noget.

3. Det skal være muligt at der kan lægges highlighted adresser ind.

4. Hvis en person taster sin egen adresse ind skal den vise både hans egen adresse og den nærmeste highlighted adresse.

5. Må godt kunne zoome ind/ud, og have kort-, luftfoto- og hybrid-visning men det er ikke nødvendigt.

6. Må også kunne give en rute men er ikke nødvendigt.

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede 2c Nybegynder
30. juni 2008 - 14:00 #1
Jeg mener ikke der er andre der er lige så gode som dem du har nævnt.

Jeg har selv skrevet lidt om begge to på min blog.

http://www.clauskc.dk/serenety/index.php?/archives/161-MS-Live-maps-tutorial-del-1.html

http://www.clauskc.dk/serenety/index.php?/archives/94-Google-maps-pa-din-hjemmeside.html#extended

Nr 4 er lidt svær, da du så ud fra en addrese skal beregne afstanden til alle dine highligthed adresser. Så hvis du har rigtigt mange kan det godt komme til at tage lidt tid.

Jeg kan ligge noget kode op il hvordan du beregner afstand mellem 2 punkter når jeg kommer hjem.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
30. juni 2008 - 15:58 #2
Nå men det er da godt at vide at man var på rette spor :D

Er nu selv inkarnerede MS-mand, meeen inde i dine kommentarer ved Google Maps er der et link til den der ”køreskole locator tjeneste” som faktisk er lige nøjagtig det der skal bruges. Så tror valget ender på google maps.

Men må prøve selv at bakse lidt rundt med det, men starter vist lige med dine eksempler.

Tak for hjælpen du kan bare smide et svar…
Avatar billede 2c Nybegynder
30. juni 2008 - 22:15 #3
Ok