Avatar billede thyring Nybegynder
30. juni 2008 - 09:05 Der er 3 kommentarer

Makro/VBA i formular afkrydsningsfelt

Hej

Jeg har et tjek-skema der er oprette i Word XP.
tjekboksene er oprettet i tabeller af forskellig længde (dog er der generelt 4 kolloner i hver tabel).

Den første kollone er med tekst for hvad der skal tjekkes, derefter er der tre svarmuligheder 'ja', 'nej' og 'ikke relevant'.
Disse svar muligheder er opstillet med teksten (ja, nej og ikke relevant) i den øverste række og derunder er der så indsat et formular afkrydsningsfelt pr. svarmulighed.

Jeg ville gerne have at når man ('elektronisk') udfylder skemat, og afkrydser i 'ikke relevant', skal den tekst der tilhører svarmuligheden blive gennemstreget.
-Jeg kunne desuden også godt tænke mig, at det kun var muligt, at vælge én svarmulighed pr. række. (så de andre to muligheder evt. blev 'farvet' mørke el. lign.)

Skemaet bliver udsendt med 'beskyt formular', jeg har prøvet at indspille en makro, men kan ikke få dette til at fungere, da indspilningen stopper, når jeg vælger 'beskyt formular'.

Jeg håber at jeg har uddyebt det nok, så det er til at forstå, ellers må i spørge.

På forhånd tak

Mvh.
Jesper
Avatar billede supertekst Ekspert
30. juni 2008 - 09:10 #1
Du skal være velkommen til at sende skemaet til: pb@supertekst-it.dk
Jeg vil tro at lidt VBA-kode kan klare problemerne.
Avatar billede thyring Nybegynder
30. juni 2008 - 13:03 #2
Jeg prøver at sende det.
Avatar billede supertekst Ekspert
30. juni 2008 - 13:19 #3
Ok - afventer...