Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
28. juni 2008 - 15:14 Der er 7 kommentarer

Skærm vil ikke tænde - onboard vs. Geforce MX440

Starter lige med lidt oplysninger:

Skærm: LG 22" (L225WS) fladskærm
Stationær HP, med ATI ixp400 MB (model nr. a1318.dk)

Det hele startede med at det oprindelige grafikkort brændte af. Jeg tilsluttede skærmen(dengang crt skærm) til onboard grafik, og det fungede fint. Nu er det så at problemet opstår: Der bliver tilsluttet den nye skærm (LG) - og der kommer intet billede, den går bare i power save mode med det samme. Jeg læste noget om at onboard grafikkort ikke var kraftige nok til at trække nye fladskærme. Jeg fik så et brugt grafikkort af en kammerat, et Geforce MX440. Det har jeg så forsøgt at montere, og nu er det så jeg står af...

Grafikkortet er monteret, og jeg starter op på onboard - pc siger at der er fundet ny hardware. Jeg har downloaded indtil flere drivere, og forsøgt mig med dem, - men uden held. Jeg får bare beskeden at der ikke er nogen kendt hardware.

Har så været i bios og slået onboard fra, og sat skærmen til i geforce - men der kommer intet billede.

Har clearet CMOS - uden held

Hov, glemte lige at sige at jeg er tisluttet et Samsung 26" tv, når jeg forsøger mig med ovenstående, og det kører uden problemer.
LG skærmen, er blevet prøvet på en anden pc, og der kører den uden problemer.

Hvordan f.... for jeg installeret det Geforce grafikkort ?? Det passer måske slet ikke i den maskine ?

Nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ?
Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
28. juni 2008 - 15:30 #1
Hmm...tror det er fordi der ikke er nogen AGP port :-)
Men det var muligt at sætte det i PCI E porten...og den finder jo også ny hardware ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2008 - 15:31 #2
Det er en fejl 40 vi er ude i her :)

MX440 er et AGP grafikkort og iflg. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00599876&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1842200&lang=en har den model ikke AGP slot på bundkort, men PCI Express x16. Det store spørgsmål er så om du evt. har ødelagt PCI Express x16 slottet ved at smide et AGP kort i....

Svaret på "Hvordan f.... for jeg installeret det Geforce grafikkort ?? Det passer måske slet ikke i den maskine ?" er: Nej!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2008 - 15:33 #3
Ja det er muligt at smide det i AGP porten fordi AGP er mindre en end PCI Express x16.
Omvendt kan man ikke - dvs. smide et PCI Express x16 kort i et AGP slot..
Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
28. juni 2008 - 15:42 #4
Men hvorfor siger XP så at den har fundet ny Hardware ?
Har så lige set at det oprindelige grafikkort var et Geforce 6200SE som iflg. google også er et AGP.
På MB står der ATI IXP400, er det samme MB som linket siger ? Der står MSI, er det samme sag....oder was ?
Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
28. juni 2008 - 15:54 #5
Jeg påtager mig den fejl 40 ;-)

Må få fat på et andet grafikkort.

Men hvorfor kan jeg køre på en 26" skærm på onboard grafik, når jeg ikke kan køre på den ønskede 22" LG skærm ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2008 - 16:01 #6
Jeg får nu godt nok google til at sige at 6200SE er PCI-E x16  :)

Det kan være kortet kører med en opløsning der ikke er understøttet af 22" skærm, får så får du ikke signal. Her er løsniongen at starte i fejlsikker tilstand og sætte til min. opløsning, starte i normal tilstand og sætte opløsning igen.

Prøv det :)
Avatar billede henrik_hansen Nybegynder
28. juni 2008 - 16:09 #7
Det vil jeg prøve, tak for hjælpen!

Kan være jeg skal lade være kun at læse overskrifter på google...
GeForce 6200- [ Oversæt denne side ]
The NVIDIA® GeForce™ 6200 GPUs-with support for AGP 8X-deliver ultra-realistic effects