Avatar billede Lasse Novice
27. juni 2008 - 16:49 Der er 1 løsning

ViewState, PostBack og CreateChildControls raekkefoelge

Hej

Jeg vil gerne lave min egen combi kontrol. Problemet er at jeg er groen, og jeg kan ikke rigtig forstaa hvad det er der sker. Det jeg godt kunne taenke mig er at lave en simpel uge kontrol. Den udformer sig i en tabel, hvor foerste raekke viser datoerne som links. Anden raekke viser antal timer der er arbejdet netop den dato. Idet der trykkes paa et link (raekke 1), skal cellen (raekke 2) for den dato aendres til edit celle (via textbox) - resten af cellerne forbliver readonly. Under tabellen skal der vises en ok/cancel knap hvis vi er i edit-mode. Naa, nok om det.

Jeg opretter tabellen indeni CreateChildControls. Hvis en lokal variable mEditDate er sat, bliver cellen for den dato aktiveret i edit mode under kaldet CreateChildControls. mEditDate bliver sat i et postback kald via tryk paa dato link. Idet edit textboxen skal huske dens indhold bliver jeg noedt til at kalde EnsureChildControls inden kald af base.LoadViewState. Samtidig bliver jeg noedt til at oprette tabellen efter postback eventet, idet jeg skal vide hvilken dato skal vaere i edit mode - og her er problemet. Ifoelge life cycle af en asp.net side, sker loadviewstate efterfulgt af post back eventet, hvilket er det omvendte af det jeg oensker.

Hvad goer jeg, og hvad goer man normalt?

Haaber i forstaar mit problem
Avatar billede Lasse Novice
11. august 2010 - 16:52 #1
Lukker spg.