Avatar billede newcoma Nybegynder
25. juni 2008 - 12:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skift fra Oscommerce

Hej
Jeg har en webshop i et oscommerce system men jeg synes det er lidt tungt at bruge. Hvilke løsninger er bedre og har i nogen forslag til hvilke firmaer der kan levere det?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2008 - 22:12 #1
Joomla CMS system, med VirtueMart indkøbsmodul...?
Avatar billede newcoma Nybegynder
25. juni 2008 - 22:33 #2
OK tak for det. Hvem kan levere det?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2008 - 23:00 #3
Selve Joomla CMS systemet:
www.joomla.org

Ovenpå dette lægger du en template (et design).
Jeg kan varmt anbefale:
http://www.yootheme.com
http://www.joomlart.com
http://www.rockettheme.com/index.php
Ellers vælg imellem masser her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Joomla+template&btnG=S%C3%B8g&meta=

Og så fletter du en VirtueMart webshop ind i din valgte template (flere af mine ovenstående anbefalinger indeholder allerede VirtueMart).
Ellers kan du finde VirtueMart´s website her:
www.virtuemart.net

Specialiserede virtuemart-templates:
www.virtuemarttemplates.net

Men bered dig på en laaang proces! Joomla er lidt svært at lære (det bliver det jo nødt til at være, for at være godt og fleksibelt), men til gengæld extemt fleksibelt, gratis og MASSER af hjælp at hente i deres forum. :-)

Mange, mange, mange gode og gratis tutorials ligger på nettet, både beskrivelser og video-tutorials:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=joomla+tutorial&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Velkommen til Joomla! :-)
Avatar billede newcoma Nybegynder
25. juni 2008 - 23:09 #4
Hej, jeg har arbejdet en del med joomla, men er nu på udkig efter et firma som kan levere hele pakken?
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2008 - 08:21 #5
Der findes mange joomla firmaer, du kan bare google det.

Et andet shopsystem du kunne kigge på var magentocommerce, det er meget nyt - men taktikken bag tiltaler mig eftersom det er et firma der står bag, og ikke bare en flok mennesker spredt udover den store verden, som ofte er kendetegnet bag open source produkter.

Det gør at kodestruktur og lign holdes i samme stil og alt bliver godt testet igennem. Hele systemet er bygget over et Zend framework(php) som mange udviklere kender og derfor kan bygge videre på det.

Derudover er meget af frontenden programmet efter diverse nyere standarder - f.eks. er der ikke et tabelhelved i koden.

Alt design er skilt ud i nogle enkelte mapper så du kan styre designet uden at ændre programeringen.

Bagsiden af medaljonen er at systemet er nyt, og ligesom Joomla og andre systemer er indlæringskurven forholdsvis stejl. Samtidig er communityet af hjælpende brugere ikke nær så stort som hos joomla eller oscommerce endnu. -

www.magentocommerce.com
Avatar billede newcoma Nybegynder
28. juni 2008 - 14:52 #6
Jeg er nået frem til at vi nok bare har brug for en anden leverandør af os commerce. Det skal være nogen som kan designe en template efter vores ønske.

Kender i nogen gode firmaer?
Avatar billede newcoma Nybegynder
10. juli 2008 - 21:05 #7
Jeg lukker