Avatar billede kimse008 Nybegynder
21. juni 2008 - 17:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværkdeling og filer

Nogle der kan give en guide til hvordan jeg kan dele filerne på en windows xp maskin og på en vista. De kører begge over samme netværk (en switch). Jeg har søgt google tynd, men jeg kun ikke rigtig få noget af det til at virke. Så hvis nogen har en guide eller give mig en, så ville det være fint.
Avatar billede osigaard Nybegynder
21. juni 2008 - 18:27 #1
For at få dit Netværk til at fungere, så du kan se den XP-maskine og evt også udveksle filer m.m., skal du i Delingscenter (Netværksforbindelser), på din Vista-maskine, sikre at netværket er sat op som Privat-netværk(Custom) og ikke Offentlig(Public).
Er netværket på Vista-maskinen markeret som Offentlig, vil Vista-maskinen kun vise sig selv og du vil ikke få adgang til dit lokale netværk og kan derfor heller ikke benytte lokalnetværkets resourcer.
Dette skyldes forbedrede sikkerhedsindstillinger i Vista.
Begge maskiner skal også tilhøre den samme arbejdsgruppe  Workgroup.
Man huske at aktivere fil og udskriftdeling og altså tillade netværksdeling af resourcer på begge maskiner.
Eks. En Printer skal være delt, for at en anden PC på nettet kan bruge den.
En Mappe med filer på en PC, skal være gjort delt for hele netværket/netværksdeling, for at andre PC på nettet kan se den.
Avatar billede kimse008 Nybegynder
21. juni 2008 - 18:36 #2
Altså en ting er gangen :P Jeg er ny i vista og jeg har aldrig undersøgt det med nettet før nu. Det er lykkes mig at se den anden computer under netværk. Jeg har oprettet en netværksgruppe på vista der hedder KIMS og tilhøre gruppen mshome. Så er det lykkes mig at oprette en gruppe på xpen som hedder ALLES og tilhøre mshome. Jeg kan bare ikke komme ind i Alles, den skriver der ikke kan opnås adgang til \\alles .. Hvad skal jeg gøre? kan vi ikke tage det punkt for punkt? :)
Avatar billede kimse008 Nybegynder
22. juni 2008 - 11:01 #3
Problemet er løst... Jeg skulle bare slå norton firewall fra :)
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. juni 2008 - 13:41 #4
Ja den norton firewall, er en strid herre