Avatar billede fun22 Nybegynder
19. juni 2008 - 16:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Urlrewrite spørgsmål

Hej..

Jeg er ved at rode med noget url rewriting, og har lige et spørgsmål..

Lige nu har jeg følgende:

For Each p In UrlRewrite
            If Url.Contains(p.KeyWord) Then
                app.Context.RewritePath("default.aspx", "", "Plugin=" & p.Plugin)
            End If
        Next

I min tabel har jeg så under KeyWord "kontakt.aspx" og under Plugin "contact/contact"..

Så når jeg skriver www.minside.dk/kontakt.aspx så virker det..

Men hvad nu hvis jeg vil have det til at se sådan her ud:

www.minside.dk/id/3

som så rewriter til default.asp?id=3??

For hvis jeg bare gør det med den funktion jeg har nu leder den efter en mappe der hedder "3" men det kan den jo så ikke finde..

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
21. juni 2008 - 13:33 #1
nu ved jeg ikke så meget om URL.Rewriting,
men skal din rewrite funktion ikke kaldes fra en global.asax ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. februar 2009 - 17:59 #2
lukker..