Avatar billede jsmidt Nybegynder
18. juni 2008 - 18:04 Der er 2 kommentarer

Wake on Lan - WHS såsom Scaleo Home Server

Hej

Er der nogen der har erfaring/kendskab til de nye WHS masiner - f.eks. Fujitsu Siemens Scaleo Home Server i relation til Wake on Lan.

Mit (måske dumme) spørgsmål er: Kan jeg sætte maskinen i standby mode og vække den op via Wake On Lan (f.eks. musikafspiller) og angive et tidsrum uden aktivitet, f.eks. 1 time hvorefter den går i standby igen?

Hvilke "kommandor" skal gives til maskinen (blot en request på ip adressen)?

Kan jeg også vække maskinen op over internettet?

Ser frem til jeres svar.

På forhånd tak.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. juni 2008 - 19:37 #1
ok, vi tqar det fra en ende af:
kan det lade sig gøre?  ja
er det nemt?  hmmmmm, alt er jo relativt, men det er da til at hitte ud af
kan den vækkes over internettet? så længe der er et kabel i maskinen og kablet har forbindelse til internettet på en eller anden måde, så kan det godt lade sig gøre

ang. kommando, så skal der sendes en magic packet til maskinen, så tænder netkortet for maskinen

start lige med at kigge lidt på denne side:
http://www.depicus.com/wake-on-lan
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. juni 2008 - 19:38 #2
hovsa, den skal ikke i standby, den skal lukkes helt ned. (slukkes)