Avatar billede donslund Nybegynder
18. juni 2008 - 12:53 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Mac'er falder af netværket

Jeg har et stort problem med nogle mac'er der falder af netværket. Det er formentlig meget små udfald der er , men det får forskellige progammer til at gå ned. Ex. InDesign.

Er der noget jeg kan bruge til at teste hvad der sker eller gøre for at det ikke sker.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. juni 2008 - 22:58 #1
Kører i trådløst, så byt ud med kabler!

Kører i TDC så skift ud med en hvilken som helst anden udbyder!
Avatar billede donslund Nybegynder
19. juni 2008 - 16:49 #2
Det er vores interne netværk de falder af. De er alle kablet.
De er koblet på en Small Business Server 2003. Og det er den de mister forbindelsen til ind i mellem.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. juni 2008 - 19:53 #3
Er der også tilkoblet PC'ere og falder de også af- hele tiden.

Er internetforbindelsen fra TDC ?
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 19:55 #4
Jeg har oplevet præcis det samme på min arbejdsplads med trådløst netværk. Det havde noget at gøre med de indbyggede trådløse netkort, men vi fandt ingen løsning-
Avatar billede donslund Nybegynder
19. juni 2008 - 20:23 #5
Ja, PC'erne gør det formentlig også, men kobler på igen så hurtigt at ingen opdager det. Problemet med MAC'erne er, at bl.a. InDesign går ned når det sker.

Ja, Internetforbindelsen er TDC. Men hvordan kan det have noget at sige?

De kører IKKE trådløst på netværket.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. juni 2008 - 20:28 #6
TDC's lort er fyldt med huller (1-3 gange pr time)
-ser du f.eks en streamet film online - falder den netop ud og det lyder som om den driller jeres interne netværk.

Prøv at skifte til anden udbyder - så er der 75% chance for at det går over.

CyberCity eller FullRate falder ALDRIG ud.
-FullRate er nemt og billigt (dog skal man have et kreditkort til online PBS-betalin)

Prøv det. Jeg er sikker på at det er dér den er gal.
-har ofte været pisseirriteret over TDC's klumper i netværk'et.
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
20. juni 2008 - 22:46 #7
Hvorfor skal TDC have skylden for et internt nætværksproblem.?? Hvis du punkterer i din bil - giver du vel ikke astfalt arbejderen, der lagde vejen i sin tid skylden for din punktering. ;-)  Jeg vil nok kigge internt på jeres opsætning af server / klienter. Hvis i kører Leo på Mac´erne kan det muligvis være det der driller.  Jeg har oplevet det dagligt med en Macbook pro der faldt af serveren i tide og utide. Løsningen på problemet var at slette Leo og instalere Tiger på maskinen, og nu kører alt i skønneste orden med 4 Mac´er og 1 X serve.

Held og lykke.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. juni 2008 - 08:03 #8
>simonsen-peter
-kom med dine bud. Problemet løses og den der løser problemet modtager point.

Du har ret i at bud gerne må være en anelse saglige.
-og det er de.

Hvad nu hvis donslund ikke ved hvad Leo er ?
-jeg er næsten sikker på at han ved det, men TDC kender han 100%
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
21. juni 2008 - 10:41 #9
Hvis donslund kører Mac OS X v10.5 Leopard eller i daglig tale Leo, så er mit bud at, det er Leo der er skyld i udfald mellem server og klient.

:-)
Avatar billede donslund Nybegynder
24. juni 2008 - 08:59 #10
Det er version 10.4.11 hvis det hjælper noget.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. juni 2008 - 22:28 #11
Køb en DVD med OS 10.5 (Leopard)
-så kan du være heldig.

Prøv i første omgang med én maskine.

Jeg tror ikke helt på den med udfald, netværkskortene og andet fis.

Det plejer at være TDC-nettet der driller.
-selv YouSee (kabelTV-modem) fra TDC er noget møg.
Den skal genstartes et par gange om måneden, da den taber signalet, når den ikke er i burg i en uges tid.

Skod-produkt . . .
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. august 2008 - 10:48 #12
Hov!
Takker for pointssss.

Hvad skete der og hvad blev enden på problemet ?