Avatar billede azcii Nybegynder
18. juni 2008 - 08:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tving program til at bruge et bestemt netkort

Jeg har 2 netkort i min computer, et wireless og et med kabel, jeg vil gerne tvinge et program (World of Warcraft) til altid at bruge mit wireless selvom jeg har et kabel i. Hvordan gør jeg nemmest det uden at bruge proxi.
Avatar billede tramm Nybegynder
18. juni 2008 - 09:41 #1
Det mener jeg ikke at du kan.

Den bruger altid det der har den højeste hastighed, og vil derfor sikkert nedprioritere dit trådløse kort.

I hvilken forbindelse skal du bruge det?
Avatar billede azcii Nybegynder
18. juni 2008 - 09:44 #2
WoW er blokeret på min kabel forbindelse men ikke på min trådløse, og ja den vælger altid min kabel, hvis jeg starter uden kabel og så sætter det i senere skifter den enda over til kabel.
Avatar billede tramm Nybegynder
18. juni 2008 - 09:54 #3
Jeg tror desværre ikke at det kan lade sig gøre, men hold tråden åben lidt endnu, det kan være at der er en der har en idé (:

Hvis det var mig ville jeg bare hive stikket ud mens jeg spillede, og så sætte det i bagefter igen.
Men det er jo nok det du vil udenom ;)
Avatar billede frand Nybegynder
18. juni 2008 - 09:57 #4
hvis du spiller op mod en fast ip, kan du bruge "route" kommandoen
Avatar billede tramm Nybegynder
18. juni 2008 - 10:29 #5
Lige et spørgsmål - er dine forbindelser koblet op til den samme net tilslutning eller er det to seperate?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. juni 2008 - 10:56 #6
computeren vil altid bruge den route der koster mindst.
du kan så ændre på hvad det koster at bruge dine netkort

avancerede tcp/ip indstillinger for dine netforbindelser. der skal du fjerne hakket ved automatisk metrik, så kan du selv indstille det som du vil.
f.eks 1 for det trådløse og 10 for det kablede, så vil den altid foretrække det trådløse
Avatar billede tramm Nybegynder
18. juni 2008 - 11:02 #7
Det løser bare ikke problemet med kun at sende traffik fra wow over eks. det trådløse.
Avatar billede azcii Nybegynder
18. juni 2008 - 15:45 #8
tramm - Jeg skal gerne kunne bruge begge net, da der er intranet på mit kabel net, men kun åben for wow (og eksperten.dk) på det trådløse.

frand - jeg ved ikke hvilken ip wow serveren ligger på ogom den altid ligger på den samme. Umiddelbar tror jeg der er rigtig mange iper

cool_m_f - Jeg troede lige det virkede men da jeg have lavet indstillingerne var der ikke længere noget der svarede på mit kabel net.
Avatar billede azcii Nybegynder
18. juni 2008 - 15:45 #9
frand - det er to seperate net.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. juni 2008 - 19:08 #10
hvis der er intranet på kablet, så er da en KÆMPE sikkerhedsbrist hvis du sætter din maskine på begge net samtidig
Avatar billede azcii Nybegynder
30. marts 2009 - 12:27 #11
Begge net er nu åbne for det der er brug for.