Avatar billede henrik.s. Nybegynder
17. juni 2008 - 18:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal der til for selv at "hoste" en hjemmeside?

Hej med jer.

Jeg har en xtra PC der altid er koblet til internettet.

Kan jeg have min egen hjemmeside kørende på den i stedet for at betale for et webhotel?

PHP?

Håber virkelig en eller anden har et bud  :-)

Tak
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. juni 2008 - 18:50 #1
God ide med en fast IP
evt. win eller linux på PCen
PHP m.v. som skal bruges for at afvikle hjemmesiden

Også lidt mere i strøm end du i dag kan købe webhotellet for
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
17. juni 2008 - 18:58 #2
Hej bacardil.

Tak for dit svar :-)

Ang. strøm, så koster det vel ikke alverden mere for den samme PC at den nu skal hoste en hjemmeside :-)  Den kører jo alligevel i døgndrift...

Jeg har WinXP kørende.
Skal jeg købe en PHP? et eller andet?
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. juni 2008 - 19:03 #3
Hvis den alligevel er tændt døgnet rundt, så er der naturligvis ikke de store udgifter forbundet ved det :)

Du skal have IIS inst. på PCen også kan du gratis downloade og inst. PHP, mysql som du måtte ønske at få på. Nogle enkelte ting til serveren kan koste lidt penge, men ellers er det meste gratis.

Du får så dit domain peget hen på den IP du har også skulle det virke. Husk at tage backup engang i mellem.
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
17. juni 2008 - 19:15 #4
den IP jeg får...  gælder den for DEN PC?
Jeg skulle jo gerne kunne komme på internettet som jeg plejer fra de andre computere i mit netværk
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. juni 2008 - 20:04 #5
kender ikke dit net, men har du en IP, så er den nok brugt til routeren hvor de andre så har en intern IP.
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
17. juni 2008 - 20:08 #6
Og det betyder?
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. juni 2008 - 20:17 #7
Tja.. Måske at du skal have en IP mere hos din udbyder, måske at det fungere som det er nu. ved ikke hvordan du har sat det op :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2008 - 20:21 #8
Har du en almindelig hjemme-router, der følger med fra fornuftige netudbydere, så NAT-er du blot den eksterne IP port 80, til den interne IP din server har. Resten af dine 'putere kører blot videre som de plejer.

"Du skal have IIS inst. på PCen" - det er rettere: Du kan bruge IIS eller du kan bruge Apache som webserver, fx hentet som en samlet pakke: søg fx efter WAMP5.
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
17. juni 2008 - 20:25 #9
Jeg har en linkSys router, så det burde jeg kunne gøre :-)
Og jeg router så port 80 til den FASTE-IP-ADRESSE?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2008 - 21:05 #10
Det sku' nok ku' lade sig gøre.

Din externe, faste IP-adresse, 80.xxx.xxx.xxx port 80 NAT-er du til den interne faste IP-adresse 10.xxx.xxx.xxx port 80. (ipnumrene er bare eksempler)  Jeg ved så ikke lige hvordan man gør i en linkSys.
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
16. april 2011 - 19:48 #11
...