Avatar billede larsen45 Juniormester
15. juni 2008 - 10:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vis Unikke besøgende fra website asp

Hejsa Folkens

Håber i har en god weekend.

Jeg har et spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Hvordan kan man med et asp script eller andre programmerings sprog se hvor mange unikke besøgende der har været om:

Dagen.
Ugen.
Måneden.
Året.

På alle ens websider, så man kan følge med i trafikken.
Jeg har Microsoft access database 2003, håber det kan bruges.
Eller alternative opbevarings muligheder for at få disse oplysninger gemt et sted.

Bare man kan få oplysningerne talt op fra flere websider og gemt. Som så kan bruges til dokumentation i andre sammenhæng.
Og naturligvis for at se hvad for sider som er dødsdomt, og som folk gerne vil besøge på ens site.

Håber der sidder et par eksperter derude i dag, som kan hjælpe.
Avatar billede jansangill Nybegynder
15. juni 2008 - 17:53 #1
Du kunne bruge google analytics, men den er ikke 100% præcis.

Ellers kunne du bruge din webhotels statistik?
Avatar billede larsen45 Juniormester
15. juni 2008 - 23:36 #2
Hejsa jansangill

Tak for din kommentar.
Jeg har de sidste par timer kigget nærmere på google analytics.
Det ser faktisk ret god ud, der er mange muligheder med det. Der bliver dog kun opdateret 1 gang i døgnet skriver de. Plus det er lidt svært at finde rundt i.
Men det er vel et spørgsmål og læring i det. Og så skriver de nået med at man ikke skal sætte begge deres koder ind på websider, som undre mig lidt for som jeg ser det har de kun 1 kode man skal indsætte på sine sider.

Jeg har lige tjekket webhotel statetik, og det durer slet ikke. Så er google´s bedre.

Men ellers skal jeg bruge nået asp kode som kan gører tricket som man kan sætte ind på hver side. Det kommer nok bare hurtigt til at fylde for meget. Hvis man gerne vil have flere forskellige data ligesom googles analytics.

Hvis der sidder flere personer derude på eksperten.dk som har gode løsninger så skriv endelig i indlægget.
Avatar billede larsen45 Juniormester
22. juni 2008 - 10:02 #3
Lukker spørgsmålet