Avatar billede fjorbak Forsker
15. juni 2008 - 09:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få IPAQ væk

Hej gutter jeg har en IPAQ en af de første som navigator, den har kørt upåklageligt indtil mit strømdæksel gik i stykker, jeg har fået et nyt, men nu kan jeg ikke komme fra skærmbilledet "Align screen" lige meget hvor meget jeg jeg kører rundt.

Jan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. juni 2008 - 12:47 #1
Hvis du trykker Reset i bunden, skulle den jo gerne genstarte.

Hvis den ender i "allign screen" skal du jo trykke på det lille kryds i midten - så vil det flytte sig rundt på skærmen, så du kan "kalibrere" de steder du trykker. Når du har gjort det 3-5 gange går den videre.

Hvis den ikke reagerer på tryk på krydset, må din skærm jo være defekt.
Avatar billede fjorbak Forsker
19. juni 2008 - 16:51 #2
Min skærm reagerer på mine tryk, men kommer ikke videre

Jan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. juni 2008 - 19:01 #3
Hvad hvis du tager batteriet helt ud og lader den ligge lidt tid...  så bør den resette fuldkomment. Kan du så komme videre?

Hvordan kan du se at den reagerer på tryk, når den ikke går videre?
Avatar billede fjorbak Forsker
19. juni 2008 - 22:56 #4
Hej efter 10m gange kom der liv i maskinen, men nu mangler GPS, fandens til maskine

Jan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2008 - 16:11 #5
Tja - har selv en HX2200 (2110). Den er henfaldet over det sidste årstid og er blevet mere og mere mystisk.

Jeg tror desværre skærmen stille og roligt bliver dårligere og dårligere - og i mit tilfælde kan den ikke længere tåle varme - så slukker den... (hvilket er OK - problemet er at temperaturen ikke skal særlig højt op...).

M.h.t. GPS - er det så ikke bare forkerte indstillinger. Dit navigationssoftware skal jo kende COM port og Baud rate... Baudrate er sædvanligvis 9600, og COM porten ganske ofte den højeste.
Avatar billede fjorbak Forsker
11. juni 2010 - 11:26 #6
Ja tiden går men du skal have point

hej igen den kom til at virke i 2008 og nu er den død

Jan