Avatar billede betty05 Nybegynder
14. juni 2008 - 23:29 Der er 6 kommentarer

Hyperlink i Word 2002

Kan nogen hjælpe?
Kopierer jeg en et hyperlink i Word 2002 har jeg hidtil kunnet komme ind på den pågældende side enten ved at klikke direkte eller ved brug af CTRL + klik.
Nu virker det ikke, lige meget om jeg sætter flueben i  Rediger i
Indstillinger eller fjerner det.
Der kommer teksten ud: Kan ikke finde internet-serveren eller
proxy-serveren.
Det er ligegyldigt hvilket hyperlink der forsøges med.
Har prøvet at køre Ret fejl og geninstalleret Word.
vh
pjm
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. juni 2008 - 00:28 #1
(Beklager hvis teksten nedenfor kommer i to kommentarer - fejlede tilsyneladende i første forsøg).

Indstillingen ”Brug CTRL + klik til at følge et hyperlink” i Funktioner > Indstillinger > Rediger har kun betydning for måden, du følger et hyperlink (dvs. om du skal klikke en eller to gange). Den påvirker ikke selve hyperlinkene.

Har du tjekket, om adresserne i dine hyperlinks er i orden? Hyperlinks kan pege på andre steder i samme dokument, andre dokumenter, Internetsider mm.

Du kan højreklikke i et hyperlink og vælge ”Rediger hyperlink”. I feltet ”Adresse” i dialogboksen skal der stå en gyldig adresse. Hvis det er et hyperlink til en side på Internettet, skal adressen pege på en side, der reelt findes. Du kan evt. prøve at kopiere adressen, indsætte den i adresse-feltet i et browser-vindue (f.eks. Internet Explorer) og taste Retur. Kommer du nu til den forventede side?

I stedet for at åbne dialogboksen som forklaret ovenfor kan du klikke i et hyperlink og taste Skift+F9. Et hyperlink er et såkaldt felt, og nu kan du se koden i feltet. Denne kode indeholder også den adresse, hyperlinket peger på. Tast Skift+F9 for at vise feltresultatet igen i stedet for koden.
Avatar billede betty05 Nybegynder
15. juni 2008 - 00:53 #2
Kære Lene-fredborg. Tak for hurtigt svar.
Det er korrekte adresser, som er kopieret fra de pågældende sider. "Gemmer" dem kun i Word for hurtigt at komme ind på dem igen.

Jeg har ingen problemer med at komme ind på siderne fra adressefeltet, når jeg kopierer linket. Men det er lige meget, hvad jeg gør fra Word, så kommer teksten ud med: Kan ikke finde internet-serveren eller proxy-serveren.

Det har virket i årevis, men gør det pludselig ikke. Jeg kan heller ikke slette teksten i Word ved at "overmale" og trykke på delete-knappen lige til højre for tastaturet. Derimod slettes den, hvis jeg bruger delete-knappen nederst til højre.

Lidt irriterende.

Kopierer jeg linket i FrontPage er der ingen problemer.

vh
pjm
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. juni 2008 - 02:11 #3
Jeg kan se, at du har skrevet dit sidste indlæg som et svar. Var det ikke en fejl? Problemet er jo ikke løst.

Mht. delete: Delete-taster sidder forskelligt, så jeg er ikke sikker på dine taster. Men noget kunne tyde på, at du har fået slået indstillingen ”Ny tekst erstatter markeret” _fra_ i Funktioner > Indstillinger > fanen Rediger. Hvis det er tilfældet, så slå den til.

Før du undersøger mere i Word:
Har du evt. en firewall, som er sat op, så den ikke tillader Word at gå på Internettet?
Avatar billede betty05 Nybegynder
15. juni 2008 - 13:52 #4
Jeg burde have kontaktet TDC først. De kunne nu fortælle mig, at det var firewall'en det var galt med. Så nu fungerer det som før.
Men stor tak til Lene-Fredborg.
vh
Preben
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. juni 2008 - 14:13 #5
Det var godt, at at lykkedes at finde årsagen og løse problemet.
For en ordens skyld får du hermed et svar fra mig, så du har mulighed for at kvittere med dine point (hvis du vel at mærke mener, at jeg skal have dem ;-)).
19. juli 2009 - 21:02 #6
Skal denne lukkes?