Avatar billede Syska Mester
13. juni 2008 - 23:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

In memory config ved Transport Agents

Hej,

Jeg er ved at lave en "Transport Agent" til Exhcange 2007. Den "modificere" udgående mails og tilføjer en header til mailen ... og det virker sådan set også 100% som det skal ...

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa579185.aspx

Mit problem er ... hvor langre man "settings" ... jeg kan se at hver gang der kommer en mail forbi, bliver der oprettet en instance af alle min AgentFactory og så videre derfra af tilhørende klasser.

Det er jo ikke specielt optimalt ... hvordan kan jeg lagre settinsg "in memory" ... er de der ik' ... så læse ens configuration file fra disken.

Jeg er ikke rigtig klar over hvad jeg har af muligheder, men jeg må da bestemt ikke være den eneste ... ? eller læser folk bare config ved hvert instance initialisering ?

// ouT
Avatar billede Syska Mester
14. juni 2008 - 00:36 #1
nå ... tror jeg bruger Registry ... det må være hurtig nok :-)

// ouT
Avatar billede Syska Mester
17. september 2008 - 11:23 #2
lukker
Avatar billede Syska Mester
17. september 2008 - 11:23 #3
Men giv endelig lyd hvis der er nogen der kender en løsning.