Avatar billede jaaz Nybegynder
13. juni 2008 - 00:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slipper jeg af med automatiske afsnitstypografier?

I flere af de skabeloner jeg p.t. arbejder på (Word 2000 UK), bliver enkelte afsnit automatisk ændret til Level 1 i "Outline Level" - på trods af at den bagvedliggende typografi er formatteret som Brødtekst.
Herefter går jeg ind i Format/Paragraph og ændrer Outline Level manuelt til Brødtekst, og gemmer dokumentet.
Næste gang jeg åbner dokumentet, er afsnittets formattering igen Level 1. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. juni 2008 - 01:20 #1
Bruger du Document Map? Hvis det er tilfældet, kan det være årsagen til problemet.

Hvis Document Map er slået til, kører Word AutoFormat, når man åbner dokumenter. Det får Word til at lede efter noget, som fortolkes som overskrifter, og de bliver så automatisk lavet om et det overskriftsniveau, som Word finder relevant.

Sørg også for at slå de 4 checkbokse øverst i AutoCorrect > fanerne AutoFormat og AutoFormat As You Type _fra_. De kan bidrage til problemet.

Se denne artikel:
http://word.mvps.org/faqs/general/DocumentMap.htm
Avatar billede jaaz Nybegynder
13. juni 2008 - 10:37 #2
Ja, jeg bruger Document Map som en del af et kvalitetscheck af templaten. Jeg har brug for at vide hvilke bookmarks jeg kan forvente i den PDF-version, der bliver genereret efterfølgende.

Er AutoFormat også gældende i Outline View, eller kan du anvise en anden måde til at checke templaten for fremtidige PDF-bookmarks? Så har du i sandhed fortjent dine points.

Godt link - tak for det.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. juni 2008 - 12:59 #3
AutoFormat kører kun i forbindelse med Document Map. Hvis du bruger Outline View, er du på den sikre side - der afvikles ikke formatering bag om ryggen på en.

Her er i øvrigt et link til en artikel om mulighederne i Outline View:
http://word.mvps.org/FAQs/Formatting/UsingOLView.htm

Jeg har lavet dette som et svar ;-)
Avatar billede jaaz Nybegynder
13. juni 2008 - 13:26 #4
Så kvitterer jeg hermed for din slet skjulte hentydning
Mange tak for hjælpen :o)