Avatar billede set Nybegynder
12. juni 2008 - 22:16 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

parameteroverførsel

Jeg sidder her med et problem i en .aspx side.
Jeg vil gerne have indholdet af en tekstbox overført til en ny side, hvor jeg kan bruge denne værdi.
Hvordan får jeg overført dette og fanget igen på den nye side.

I almindelig asp gjorde jeg det bare med .asp?id=en værdi og på den side der modtog data request.querystring("id").

Jeg kan bare ikke få det til at virke i .net
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2008 - 22:32 #1
Det virker ogsaa i ASP.NET - hvis brugeren klikker paa et link med ?id=1
saa kan du fiske vaerdien med Request.QueryString("id") !

(det er [] i C# men ...)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2008 - 22:33 #2
Ofte er det dog muligt og hensigtsmaessigt at designe det lidt anderledes i ASP.NET !
Avatar billede set Nybegynder
12. juni 2008 - 22:57 #3
ok, men hvordan vil du så gøre det?
Avatar billede set Nybegynder
12. juni 2008 - 23:19 #4
Når jeg bruger denne sætning og debugger får jeg ingen værdi selv om jeg har indtastet noget.

Response.Redirect("~/Gavekort/Gavekort1.aspx?kode=" + KodeBox1.Text + " ", true);

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
13. juni 2008 - 02:40 #5
der er flere måder dette kan gøres på..
alle eksempler i C#:

1: PreviousPage.FindControl("");
på din knap, laver du dit postbackurl (jeg ved ikke om dette fungere med dit response redirect..)
men dit postbackurl sættes din Gavekort1.aspx side.. (mere skal der ikke stå)
på din Gavekort1.aspx side, laver du noget codebehind..
i din load metode, kan du gøre sådan her:
TextBox KodeBox1 = (TextBox)PreviousPage.FindControl("KodeBox1");
og så har du værdien af din tekstbox fra den forrige side, ved at skrive
string Kode = KodeBox.Text;

2:
smid det i en session.
mener det hedder:
Session.Add("NavnPaaSession", "VærdiIsession");
og når du skal hente derfra;
string = Session[NavnPaaSession"]

og til sidst, 3:
som Arne_V siger, querystring..

når du trykker på knappen, og du ender på din gavekort side,
hvad står der i dit URL..?
står der http://localhost_BLABLABLA_/DinSide/GaveKort/Gavekort.aspx?kode=DitIndhold

for hvis der gør det, så er den god nok, og du henter værdien på den side med.

string test = Request.QueryString["kode"];
Avatar billede set Nybegynder
13. juni 2008 - 20:09 #6
Så fik jeg løst problemmet. Jeg gjorde flg.
På min første side brugte jeg flg. kode

string url = "~/Gavekort/Gavekort1.aspx?kode=" + Server.UrlEncode(KodeBox1.Text);
Response.Redirect(url, true);

På modtagersiden brugte jeg

Label10.Text = Request.QueryString["kode"];

Jeg ved så ikke hvem der skal have points eller om de skal deles?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
13. juni 2008 - 21:45 #7
giv du dem bare til arne_v,
det var ham der kom med forslaget først.. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2008 - 21:55 #8
jeg synes at mcnovy skal have halvdelen
Avatar billede mcnovy Nybegynder
14. juni 2008 - 02:23 #9
du er for god af dig.. :)
men takker..