Avatar billede orichardt Nybegynder
12. juni 2008 - 20:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan man sætte en almindelig signalsplitter foran modem fra yousee

Jeg har yousee analog kabel-tv og har lige ført kabler rundt i huset for at fordele tv-signalerne. Nu har jeg også valgt yousee internet, men på den fordelerboks der følger med splitter de signalet i data/lyd/video!!!
hvis jeg skal have denne fordeler boks lige ved indgangen af huset får jeg splittet antennesignalet på alle efterfølgende stik!!
Er der nogle der har erfaringer med at splitte antennesignalet først med en almindelig splitter og så føre den ene side rundt i huset som TV signal og den anden til modemet og så til en trådløs router - går det godt? Eller får jeg forstyrret tv signalerne på den anden side af datastrømmen?
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2008 - 14:39 #1
Jo da, jeg har selv måttet gennem den procedure. Jeg benyttede ikke udstyr fra yousee. Jeg havde i forvejen en opsætning, som ikke harmonerede med deres, så jeg lavede min egen.

Hvis du kan vente lidt, flikker jeg noget sammen med et billede af opsætningen med kommentarer.
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2008 - 15:38 #2
Her skulle linket til opsætningen så være:

url=http://img511.imageshack.us/my.php?image=youseeoc0.jpg

... og her et nærbillede af TRIAX TDP-4:

url=http://img511.imageshack.us/my.php?image=youseeoc0.jpg
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2008 - 15:42 #3
.... og det var så det samme billede to gange. Her kommer TRIAX TDP-4:

url=http://img511.imageshack.us/my.php?image=tdp4sf2.jpg
Avatar billede orichardt Nybegynder
15. juni 2008 - 00:15 #4
Hej Milter - tak for svaret, det er netop den tilslutning jeg skal bruge. Så må jeg videre med sammenflikningen..
Avatar billede orichardt Nybegynder
15. juni 2008 - 00:18 #5
ups - jeg kom vist til at give mig de points - dem skulle du have haft milter - kan jeg overføre dem til dig på en anden måde?
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2008 - 01:16 #6
Glem det :-)

Jeg kommer ikke så tit her mere og pointene betyder ikke det store for mig. Jeg kommenterede kun, fordi jeg lige faldt over dit spørgsmål og mente, jeg måske kunne hjælpe.

Held og lykke med det :-)
Avatar billede orichardt Nybegynder
15. juni 2008 - 23:13 #7
Tusind tak skal du have for hjælpen. Jeg har søgt på nettet for at finde en tdp-4 enhed. Jeg troede det var en smal sag at finde nogen der føre den, men den er ikke til at finde. Har du nogen ide om hvor man evt. kan få sådan en?
Avatar billede milter Ekspert
16. juni 2008 - 00:23 #8
Velbekom.

Jeg fandt en, som kunne skaffe den gennem de gule sider under "Antenner og parabolanlæg". Jeg er ikke en gang klar over, om det er det navn, eksperterne kender den under, men du burde kunne finde en der.