Avatar billede bongii Nybegynder
11. juni 2008 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Generel opbygning

Jeg vil til at bruge css i stedet for tabeller - men nu jeg tænker over det, kunne jeg godt tænke mig i andres input vedr nogle af de mest fundementale ting vedr. webdesign.

Multi language:
Hvordan laver man en flersproget hjemmeside mest optimal? Med xml filer?

Filnavne:
Er det smartest at kalde filnavnene noget specielt? F.eks. ser man tit sider der hedder f.eks:
www.minside.dk/nyheder/
www.minside.dk/tilbud/
www.minside.dk/tilbud/slagtilbud/
Er det smart? Så skal filerne jo hedde default.asp, det er vel let at lave rod i..
Tv2 har f.eks. et subdomæne til deres hovedpunkter
Select case:
Er det smart at bruge select case request.querystring("ID") på default siden, således alle sider kommer til at hedde default.asp?ID=1. Det er i hvertfald en let løsning.
Eller hvordan gør man det smartest? Includer toppen, menuen, bunden på alle sider?

Let the big discussion begin :)
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 15:38 #1
Jeg laver som regel links såsom: www.minside.dk/tilbud/slagtilbud/
Hvis så din side har overskriften "slagtilbud", bliver Google glad. =)
På den måde kan man også lettere lave bread crumbs senere.

Jeg plejer desuden at lægge mine sider i en database. Så skal jeg ikke lave noget select case, men bare hente posten fra db med id fra querystringen.
Avatar billede bongii Nybegynder
11. juni 2008 - 16:00 #2
Hedder de så alle default.? ?
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 16:01 #3
Ja, eller index for den sags skyld.

Og jeg synes ikke, det er forvirrende, for de ligger jo adskilt i forskellige mapper.
Avatar billede bongii Nybegynder
12. juni 2008 - 15:17 #4
Er der ikke flere der har nogle input?
Arne_v? Du plejer også være rimelig hurtig.
Avatar billede bongii Nybegynder
30. juni 2008 - 22:58 #5
Lukket :(
Avatar billede w13 Novice
06. juli 2008 - 23:32 #6
?