Avatar billede para7 Nybegynder
11. juni 2008 - 08:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Håndtere .mdb filer i Access eller alternativt program

Jeg har fået ny maskine og leder efter en billig office pakke med Access, så jeg kan kontrollere og opsætte tabeller visuelt.
Jeg har MDB Browser and Editor, som et alternativ, men den er meget begrænset i fht Access.

Jeg har så fået tilbudt Office XP Premium, men ved ikke om der er Access i den pakke??

Hvad gør man når man ikke har råd til det store Office skyts, og vil have Access eller et godt ærligt alternativ?

Har Googlet meget efter en løsning.
Avatar billede para7 Nybegynder
11. juni 2008 - 18:02 #1
Blot en studielicens til Access 2007 koster over tusind kroner. Er man udvikler har man vel bare brug fro at sortere og kontrollere nogle tabeller en gang i mellem. Og så var det jo rart der var en billig løsning, når man nu gerne vil have en ren pc.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
12. juni 2008 - 01:15 #2
open office er gratis.
http://www.openoffice.org/
Avatar billede para7 Nybegynder
12. juni 2008 - 08:19 #3
Tak bauerdata, men det har jeg også foruden MDB Browser and Editor, som ikke kan høndtere det halve af hvad Access kan.
Avatar billede para7 Nybegynder
12. juni 2008 - 08:21 #4
Open Office kan kun importere .mdb filer i begrænset omfang og ikke gemme dem igen.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
18. juni 2008 - 19:59 #5
Så nu kan du vælge mellem alternativerne :-)
Avatar billede para7 Nybegynder
18. juni 2008 - 21:16 #6
Ja, men jeg forsøger nu stadig af få fat i en MS Office med Access. Men jeg klarer mig med MDB Browser and Editor. Ser ud til at det er det bedste og eneste, der kan gemme i .mdb format. Måske der kommer en opdatering til den en dag :)
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 06:17 #7
OK,er ved at købe en brugt pro version med Access.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
02. juli 2008 - 08:00 #8
Det virker kriminelt !
Købe brugt microsoft software ?
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 11:23 #9
Sælgeren har nu ellers vist mig licensbetingelserne, hvor der står at det kan overdrages. Software er vel ikke tilknyttet een bestemt person resten af livet ?-)
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 11:24 #10
Men man kunne måske sige at det Microsoft nogen gange gør er lidt kriminelt :)
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 11:27 #11
Nå men det er også bare for at have en ren pc med det skallede Access installeret på helt legal vis.