Avatar billede milter Ekspert
10. juni 2008 - 11:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flimmer på Eizo Flexscan S1910

Hej.

Skærmen er begyndt at flimre, dvs. som om den slår fra i en brøkdel af et sekund. Den bliver sort, men billedet kommer straks tilbage, og det kan sommetider ske mange gange med kort interval.

Jeg har fundet ud af, at det især sker, når der er store, hvide flader i billedet. Hvis jeg f.eks. har mit billedredigeringsprogram åbent med et totalt hvidt billede, kan den gå helt bersærk, og hvis jeg så ændrer farven til sort, bliver billeder stabilt igen.

Driveren er fornyet, kortet er taget ud og genindsat og har ingen problemer med varme. Hele computeren er kun 2 uger gammel. Styresystem er XP Pro, grafikkort Asus EN8600GT Silent, kabinet er Antec Sonata Plus 550 med 550W strømforsyning.
Avatar billede milter Ekspert
10. juni 2008 - 16:16 #1
Jeg har selv fundet løsningen!

Den består i en metode, som jeg egentlig troede var gået af mode for ca. 10 år siden, nemlig et blidt men bestemt dask på toppen af rammen på Eizoen :-)

Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, hvis nogle skulle kunne give mig et forslag til, hvor den løse forbindelse kan tænkes at være.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2008 - 16:35 #2
Vil nøjes med at anbefale dig at gøre brug af garantien!!!
Avatar billede milter Ekspert
10. juni 2008 - 16:55 #3
Jeg glemte lige at skrive, at skærmen er ca. 2 år gammel.

Men jeg er faktisk i gang med at lede efter garantibeviset, for jeg har opdaget, at Eizo har 3 års fuld garanti.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2008 - 20:08 #4
Kan du sige 5....
Avatar billede milter Ekspert
09. august 2008 - 17:15 #5
Tjah, de fem er vist kun for visse dele af den. Men, det nytter vist ikke rigtigt noget, når jeg ikke kan finde kvitteringen. Den er forøvrigt købt gennem et firma, som nu er lukket/gået konkurs ;-)

Tak for inputet. Jeg lukker nu, og må så fortsætte med daskemetoden, til jeg finder en lidt mere holdbar løsning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2008 - 21:05 #6
"Tjah, de fem er vist kun for visse dele af den."

Der er fuld garanti - ikke noget med at den kun dækker visse dele!
Avatar billede milter Ekspert
09. august 2008 - 21:46 #7
John, for fa..., din insisteren fik mig til at checke garantibetingelserne nærmere.

Efter en grundig gennemlæsning er jeg nået til den konklusion, at jeg ikke behøver nogen kvittering, produktionsdatoen på bagsiden er tilstrækkelig dokumentation, og den er produceret september 2005.

Og ang. 3 eller 5 år, så ser det også ud til, du har ret. Den eneste forskel mellem 3 og 5 år er, at man ikke har ombytningsret efter 3 år, og at man efter 3 år selv skal aflevere den på serviceværkstedet.

Jeg har fundet en side, som siger noget andet end det, jeg tidligere havde læst. Siden er i linket herunder. Er du enig i min udlægning af betingelserne?

Under alle omstændigheder laver jeg et nyt indlæg med point til dig som en lille tak for din hjælp. Du har tilsyneladende lige sparet mig for udgifterne til en ny Eizo :-).

Link til Eizo:
http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smlanguage=DAN&page=54

Link til spørgsmål med point:
http://www.eksperten.dk/spm/841047