Avatar billede mcnovy Nybegynder
09. juni 2008 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

<a href=test.aspx>test</a> menu, undermapper og masterpages ?

hej,
ja.. en lidt skummel overskrift..

men jeg er igang med at lave en menu på en MasterPage,
og det foregår med a href.

Jeg linker på denne måde.
<a href='TestMappe/default.aspx'>Test Side </a>
og når jeg f.eks er på denne side
http://localhost/TestProject/default.aspx

så fungere det fint når jeg trykker på linket (a href)..

men så snart jeg f.eks trykker på linket, og kommer ind i mappen, TestMappe,
så min sti bliver til:
http://localhost/TestProject/TestMappe/Default.aspx
så kan jeg ikke bruge linket mere, idet at den så ligger URL'en oveni min nuværende sti.. dvs, det bliver til.:
http://localhost/TestProject/TestMappe/TestMappe/defaults.aspx

jeg har prøvet med Server.MapPath, og den går ikke, da jeg skal bruge en url, og ikke fil-sti.

har også prøvet med
~/
../
med flere, men synes ikke jeg kan få noget af det til at fugnere..

er der nogen der har nogen gode fif til at få det til at virke..?

på forhånd tak...
Avatar billede jih Nybegynder
09. juni 2008 - 16:34 #1
har du prøvet at linke med root-relative links?

<a href="/TestProject/TestMappe/default.aspx">Test Side</a>

"/" skulle få dig tilbage til 'root', og derfra kan du tilføje de mapper hvor du vil hen.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
09. juni 2008 - 16:40 #2
tjaa..
havde prøvet det,
men det var kun igennem visual studio's localhost..

men prøvede lige at smide det op på mit webhotel, og der virker det fint..

så i principet, så virker det..
kan man gøre et eller andet så at man kan få det til at virke på begge sider.. ??
ellers må jeg leve med det..
det vigtigste er jo at det virker på hotellet
Avatar billede 2c Nybegynder
09. juni 2008 - 19:02 #3
Hvad med "~" ? Den brugte jeg altid.
Eksempel:
<a href="~/TestProject/TestMappe/default.aspx">Test Side</a>
Avatar billede jih Nybegynder
10. juni 2008 - 10:48 #4
2c, læs spørgsmålet inden du svarer ;-)

mcnovy skrev:

har også prøvet med
~/
../
med flere, men synes ikke jeg kan få noget af det til at fugnere..

du kan nok fikse et eller andet sådan sammen at det virker på begge steder, men det bliver næppe pænt.. :-)
umiddelbart ville jeg synes at ../ burde virke, men siden den går et dir tilbage, er det lidt usmart når det kommer at ligge på forsiden, og derfor ville "/" nok være det bedste valg..
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. juni 2008 - 11:29 #5
2c: som jeg skrev, det var forsøgt, men uden held desværre,
underligt nok, for det er selv den jeg plejer at bruge, ved bare ikke hvorfor den ikke virker sammen med <a>

jih: Hvis det bliver nødvendigt, så skulle det jo kunne lade sig gør at lave noget codebehind der løser problemet, men som det er lige nu, så tror jeg nok det skal gå..

så tak for hjælpen..